فرماندار بناب از صدور پروانه رایگان برای بافتهای فرسوده بناب خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرج الهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار بناب با اشاره به اینکه شهرداری بناب در بافت های فرسوده به صدور پروانه ساختمانی رایگان بصورت پیلوت و 2 طبقه می نماید از عدم رغبت مردم جهت دریافت پروانه ساختمانی رایگان خبرداد .
 
وی افزود : بانکها همچنان پرداخت تسهیلات 18   درصدی بهسازی بافتهای فرسوده را در دستور کارخود دارند و شهرداری بناب نیز در طول سال گذشته تعداد 138 پروانه رایگان در بافت های فرسوده و ناکارآمد این شهرستان صادر نموده است.
 
 وی اتمام مطالعات نیازهای فرهنگی و سرشماری سکونتگاههای غیر رسمی بناب را گامی ارزشمند در ساماندهی این مناطق اعلام کرد و افزود : براساس این نیاز سنجی زیر ساختهای مورد نیاز این مناطق شناسائی  و در حال تکمیل هستند.
 
 فرماندار بناب افزود : احداث خانه فرهنگ و سلامت، یکباب مدرسه 12 کلاسه و مرکز بهداشتی و درمانی از محل اعتبارات ساماندهی بافت های فرسوده در منطقه دیزج جنوبی آغاز شده است .
 
فرج الهی بااشاره به اینکه نباید به این مناطق کلمه حاشیه نشیی اطلاق شود گفت: به هر صورت این افراد خواه یا ناخواه از شهرها و استانهای دیگر در این مناطق سکونت نموده اند و باید در تمام بخش ها در رفاه باشند.
 
 وی با انتقاد از اینکه بیشتر اهالی این مناطق بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز نموده اند گفت: ادارات خدمات رسان بدون مجوز شهرداری حق واگذاری انشعاب آب ، برق و گاز و تلفن را در این مناطق ندارند .
 
فرماندار بناب تصریح کرد: کمیسیون ماده صد شهرداری بناب برای حل مشکل صدور مجوز انشعاب برای مساکن موجود در بافت های فرسوده خارج از نوبت به پرونده  تخلفات ساختمانی رسیدگی و ساختمانهای موجود اگر استحکام لازم را داشته باشند با کمترین هزینه تعیین تکلیف می شوند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.