معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از پیگیری برای دریافت وام 220 میلیون دلاری از یک بانک خارجی جهت ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه خبر داد.

دریافت وام از یک بانک خارجی برای ساماندهی فاضلاب شهر
به گزارش گروه استان باشگاه خبرنگاران  جوان از کرمانشاه ؛مجتبی نیک کردار  با اشاره به ضرورت جمع آوری و ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه، گفت: در همین راستا پیگیر اخذ وام از یکی از بانک‌های خارجی هستیم بانک خارجی "سرمایه گذاری زیرساخت آسیا" بانکی است که به پروژه‌های عمرانی در کشورهای مختلف تسهیلات پرداخت می‌کند.

نیک کردار بیان کرد: مسئولین اقتصادی کشور نیز در همین راستا صحبت‌هایی با مسئولین این بانک داشته‌اند و در زمینه پرداخت تسهیلات جهت ساماندهی پروژه‌های فاضلاب، چهار شهر رشت، شیراز، مشهد و کرمانشاه را به مسئولین این بانک معرفی کرده‌اند.

وی افزود: نمایندگان این بانک به این شهرها  سفر داشته و خوشبختانه در سفر به کرمانشاه مدارک پروژه فاضلاب کرمانشاه به نسبت شهرهای دیگر کامل تر بود و مذاکرات و جلساتی با حضور نمایندگان بانک، استاندار کرمانشاه و حتی معاون وزیر اقتصاد در همین راستا صورت گرفت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان بسیار تلاش کرد تا مدارک پروژه مطابق با استانداردهای مد نظر نمایندگان بانک باشد که  این مدارک تکمیل و به نمایندگان بانک تحویل شده است.

وی افزود: قرار است این مدارک در جلسه آتی هیات مدیره بانک بررسی شده و در صورت توافق، تسهیلات جهت ساماندهی پروژه فاضلاب کرمانشاه در اختیار استان قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اعتبار لازم برای ساماندهی یکپارچه فاضلاب شهر کرمانشاه را 600 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: چنانچه این وام به کرمانشاه پرداخت شود، علاوه بر جمع آوری فاضلاب ورودی به رودخانه‌‎های آبشوران و قره سو، فاز یک و دو تصفیه خانه کرمانشاه نیز به بهره‌برداری می رسد و فاضلاب شهر کرمانشاه به صورت یکپارچه ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه نتیجه نهایی در خصوص پرداخت این تسهیلات تا پایان تابستان سال جاری اعلام می‌شود، گفت: در صورت پرداخت این تسهیلات می‌توان امیدوار بود کار ساماندهی فاضلاب کرمانشاه ظرف مدت دو سال انجام شود.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.