مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از انجام هزارو 336 مورد حادثه و حریق توسط آتش نشانی سمنان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید اسمعیل پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: سال گذشته 555 موردآتش سوزی و 781 مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان بوقوع پیوسته است.

وی در این باره گفت: در سال 95 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به 33 هزارو 17 تماسی که با سامانه 125 زده شده، پاسخ داده است که از این میزان تماس با مجموع 546 ساعت و 38 دقیقه  عملیات اطفاء و امداد و نجات و میانگین 3 دقیقه و 34 ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه  به کار خود پایان داده است .

به گفته این مقام مسئول : آتش نشانان 555مورد حوادث آتش سوزی را در سال95 پوشش دادند که علل حریق های رخ داده شامل بی احتیاطی ، نقص فنی خودرو ، اتصالی برق و ... بوده که از این میزان بیشترین تعداد آن 245 موردبه معابر ( ساختمان های متروکه ،  ضایعات و سطل های زباله) اختصاص دارد  و حریق پارکها و فضای سبز با 104 مورد حریق نقلیه زمینی با 68 و منزل مسکونی با 60 مورد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده است .

اسمعیل پور تصریح کرد : ماموران آتش نشانی شهرستان سمنان در این سال در781موردحادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو(محبوسی) ، گیر کردن حلقه یا انگشتر ،تصادف و واژگونی خودرو ، آسانسور و  ....شركت داشته وبه شهروندان و هموطنان امداد رسانی نموده و از خطرات ناشی از این حوادث  نجات داده اند که بیشترین آمار حوادث (232 مورد)نیز مربوط به محبوس شدن درکابین آسانسور و اماکن بوده است  و گرفتن حیوانات موذی 137 مورد، محبوس شدن افراد در اماکن و منازل113 مورد ، آبگرفتگی با 89 و واژگونی خودرو با 60 مورد در رتبه های بعدی قرار دارد.

اسمعیل پور در ادامه گفت: تعداد 83مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است وتعداد نجات یافتگان در این عملیات ها 710 نفر (مرد و زن ) هستند که توسط نیروی های عملیاتی امداد رسانی شده اند.

وی در آخر یادآور شد :  در سال 95 تعداد20 هزارو 266 نفر ساعت از پیش دبستانی ها ، مدارس سطح شهر،دانشجویان و کارکنان ادارات ، شرکتها  ، موسسات دولتی و ... دوره های آموزش مقدماتی را  به جهت آموزش فرهنگ ایمنی  فرا گرفتند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.