افزایش تقاضای نفت و اوضاع نامشخص سیاسی در سوریه پس از تجاوز موشکی آمریکا باعث ثبات در بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تقاضای نفت و اوضاع نامشخص سیاسی در سوریه، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود. افزایش فعالیت های حفاری آمریکا هم بر ثبات بهای نفت تأثیرگذار بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 4 سنت افزایش به 55 دلار و 28 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 10 سنت افزایش 52 دلار و 34 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند این تغییر اندک بهای نفت بخاطر افزایش تقاضا برای طلای سیاه و وضع نامشخص سیاسی در سوریه پس از حمله موشکی آمریکا به این کشور در هفته گذشته رخ داده است.

این درحالیست که افزایش سکوهای حفاری آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی به 672 سکو، بر بهای نفت تأثیرگذار بوده است. این بیشترین سطح افزایش از اوت 2015 محسوب می شود.

افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای کاهش سطح تولید بی نتیجه کرده است. اوپک و دیگر تولیدکنندگان حوزه نفت پیشتر توافق کرده بودند که از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند. آنها تاکنون تا حد زیادی به این توافق پایبند بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار