به دنبال تعطیلی بزرگترین میدان نفتی لیبی، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال تعطیلی بزرگترین میدان نفتی لیبی و افزایش تنش ها در سوریه پس از حمله موشکی آمریکا به خاک این کشور، بهای نفت امروز دوشنبه با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 68 سنت افزایش به 55 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 63 سنت افزایش 52 دلار و 87 سنت در هر بشکه معامله شد.

میدان نفتی الشراره لیبی روز یکشنبه پس از آنکه افراد مسلح خطوط لوله این میدان را مسدود کردند، تعطیل شد. این میدان نفتی به تازگی فعالیت خود را ازسر گرفته بود که مجددا به تعطیلی کشیده شد.

تجاوز موشکی آمریکا به سوریه هم بر بهای نفت تأثیرگذار بود. آمریکا صبح روز جمعه 59 موشک توماهاک به چند هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.

تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید هم باعث افزایش بهای نفت شده است. اوپک و دیگر تولیدکنندگان حوزه نفت پیشتر توافق کردند که از اول ژانویه سال جاری میلادی به مدت شش ماه روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی تلاش این سازمان را برای کاهش سطح تولید نفت بی نتیجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار