طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در سال ۱۳۹۵ با اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، ۱۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و صنعت این استان ایجاد شد.
 
وی با بیان ایجاد یکهزار فرصت شغلی در تعهدات سال گذشته گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نیز راه اندازی ۲۹۵ واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفته و یا محقق شده است.
 
سلیمانی اضافه کرد: در بخش کشاورزی هم علاوه بر راه اندازی مجدد طرح‌های تولیدی راکد، کشت گیاهان دارویی و درختان مثمر کم آب در سطح هفت هزار و ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی و بیشتر این تعهدات اجرایی گردید.
 
وی ادامه داد: مطابق بررسی انجام شده در دولت یازدهم حدود ۳۹ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.
 
سلیمانی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۴۰ درصد رسیده گفت: افزایش نرخ رشد اقتصادی بیانگر افزوده شدن افراد جویای کار به افراد شاغل موجود می‌باشد.
 
وی افزود: رکود در ساخت و ساز مسکن، اتمام طرح‌های مسکن مهر و بازگشت افراد شاغل چهارمحال و بختیاری از کشورهای خلیج فارس به استان مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضای شغل در استان است.
 
سلیمانی همچنین گفت: حدود ۳۰ طرح بزرگ و اقتصادی نیمه تمام در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در صورت تکمیل و راه اندازی، تحول بزرگی در اشتغال‌های جانبی ایجاد می‌شود.
 
سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: طی ۱۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی سال ۹۴ در استان ۱۳۵ مصوبه و در سال گذشته یکهزار و ۳۸۲ مصوبه ثبت شد.
 
وی افزود: ۳۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری از مزایا و مصوبات این ستاد بهره‌مند شدند.
 
اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در این نشست رفع مشکلات وثیقه، تقسیط بدهی و جریمه تسهیلات بانکی ۷ واحد تولیدی در استان را بررسی و در این رابطه تصمیم گیری کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار