امسال ۱۵ هزار شغل جدید در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود.

۱۵ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید با برنامه ریزی دقیق زمینه ایجاد ۱۵ هزار شغل را در سال جاری فراهم کنند.

وی افزود: در حال حاضر نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد می‌باشد.

سلیمانی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود برای تحقق کامل تعهد اشتغال استان تا پایان سال را به صورت دقیق و مبتنی بر واقعیت‌های موجود عملیاتی کنند اضافه کرد: ارائه شفاف و دقیق آمار‌ها و پرهیز از ارائه آمارهای مشترک از سوی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

سید عباس جزایری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: در سالجاری ۱۱۱ طرح مشاغل پشتیبان خانگی مانند پرورش زنبور عسل، قارچ و مرغ بومی با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تعهد دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد ۹ هزار و ۱۲۱ فرصت شغلی بود که ۱۱ هزار و ۴۶۴ شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شد.

جزایری ادامه داد: پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی بانک‌های عامل به منظور ایجاد شغل‌های خانگی و برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های محصولات کشاورزی و صنایع دستی از برنامه‌های این اداره کل برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در استان است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار