کرمانشاه؛

افت فروش 30 درصدی در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه از افت فروش 30 درصدی در بازار طلا طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه از افت فروش 30 درصدی در بازار طلا طی سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد: رکود بازار فروش طلا در سال جاری نیز همچنان ادامه داشته باشد.

مجتبی فیروزی گفت: قیمت طلا همواره متاثر از دو فاکتور قیمت ارز و قیمت طلای جهانی است که در سال گذشته با ثبات نسبی قیمت این دو، بازار طلا نیز از ثبات نسبی برخوردار بود.

فیروزی به رکود بازار طلا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه سال گذشته رکود بازار طلا موجب افت 20 تا 30 درصدی فروش نسبت به سال 1394 شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: همین رکود منجر به ورشکستگی و تعطیلی برخی صنوف طلافروشی استان شد و سال گذشته 30 تا 40 پروانه کسب به همین دلیل باطل شد.

فیروزی با پیش بینی ادامه رکود بازار طلا در سال جاری، به طرح اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: قرار بر این شده در این طرح قیمت ارزش افزوده فروش هر گرم طلا از 9 درصد به سه درصد کاهش پیدا کند که در اینصورت قیمت طلا کاهش محسوسی خواهد داشت که به دنبال آن رونق بازار را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این طرح باید به مجلس برود و درصورت تصویب می‌توان به رونق بازار طلا در سال جاری امیدوار بود.

فیروزی با بیان اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم اکنون حدود 112 هزار تومان است، پیش بینی کرد: قیمت طلا در سال جاری با توجه به ثبات نسبی بازار  ارز و قیمت جهانی طلا همچنان روند ثبات خود را ادامه می‌دهد.

وی به انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره کرد و افزود: اگر این انتخابات در قیمت ارز در کشور تاثیر نگذارد، پیش بینی می‌شود قیمت طلا همچنان ثبات نسبی خود را ادامه دهد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در ادامه به افزایش حبابی قیمت سکه در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: اواخر سال گذشته به دلیل کمبود ضرب سکه توسط بانک مرکزی، قیمت سکه به طور حبابی افزایش پیدا کرد و افزایش قیمت آن از قیمت طلا فاصله گرفت.

وی تصریح کرد: شکستن این حباب در سال جاری منوط به افزایش ضرب سکه توسط بانک مرکزی است، وگرنه این حباب همچنان در سال جاری به قوت خود باقی خواهد بود.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.