جشنواره سما قصد دارد یک جریان رسانه‌ای را در خصوص سبک زندگی آن هم در ایام شهادت سید مرتضی آوینی ایجاد نماید.

تاکید بر سبک زندگی در جشنواره فیلم سما/ 31 فروردین اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد.  
 
در این نشست خبری، مجتبی امینی دبیر جشنواره سما بیان کرد: از آثار ارسالی به دبیرخانه سومین دوره جشنواره سما  مشخص است که آثار منسجم‌تر شده و جشنواره به تکامل رسیده است. بنابراین می‌بایست برنامه‌ریزی دقیقی برای برگزاری این دوره و دوره‌های دیگر جشنواره داشته باشیم.  

وی افزود: در جشنواره سما قصد داریم یک جریان‌سازی رسانه ای در خصوص سبک زندگی آن هم در ایام شهادت سید مرتضی آوینی ایجاد نماییم و از کارهای تکراری پرهیز نماییم.  

امینی در مورد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تأکید کرد: از حدود 2078 اثر که در چهار بخش داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، 271 اثر به بخش رقابتی راه یافتند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این آثار به همراه پنج فیلم برتر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که با موضوع سبک زندگی ساخته شده‌اند، اکران می‌شوند.  
 
مجتبی امینی در خصوص برنامه‌های جنبی سومین جشنواره سما افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های جشنواره،  5 سمینار آموزشی و 2 سمینار محتوایی زیر نظر اساتید مطرح سینما در کنار سایر برنامه‌ها برگزار خواهد شد.  

وی افزود: در این جشنواره قصد داریم برای هنرمند محرومیت زدا، محروم حاج عبدالله والی گرامیداشت و برای سید رضا میر کریمی و پرویز شیخ طادی دو کارگردان سینما بزرگداشتی را برنامه ریزی نماییم.  

دبیر جشنواره سما در مورد افتتاحیه این جشنواره تأکید کرد: افتتاحیه این جشنواره به منظور صرفه‌جویی و پیروی از اقتصاد مقاومتی به شکل مرسوم برگزار نخواهد شد. اما به سبب گرامیداشت یاد شهید سید مرتضی آوینی قرار بر این است که در ساعت یازده روز شنبه 26 فروردین، با حضور عوامل جشنواره به همراه مؤلفین آثار انتخاب شده بر مزار شهید آوینی، رسما سومین دوره جشنواره سما آغاز می شود.  

وی افزود: اختتامیه جشنواره سما در روز 31 فروردین در تالار وحدت برگزار خواهد شد که کارگردانی این مراسم بر عهده آقای محمد حمیدی مقدم است.  

مجتبی امینی در مورد حمایت از برگزیدگان این جشنواره تأکید کرد: از فیلمنامه‌های برتر این دوره از جشنواره به منظور تولید فیلم حمایت خواهد شد. کما اینکه فیلمنامه برگزیده سال قبل تولید شد و در این دوره از جشنواره حضور دارد.  

امینی در خصوص پوشش رسانه‌ای این جشنواره افزود: برنامه‌های ويژه رسانه‌ای نظیر مستندهای روزشمار جشنواره ترتیب داده شده است که از پنج شبکه رسانه ملی پخش خواهد شد. همچنین یک مجموعه تلويزيونی با موضوع سبک زندگی پس از جشنواره در شبکه  4 سیما به روی آنتن خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: پویشی به منظور دعوت از اقشار مختلف جامعه برای تماشای فیلم‌های جشنواره شکل گرفته است.  گفتنی است؛ این پویش پس از پایان جشنواره نیز در خصوص تماشای فیلم هایی با موضوع سبک زندگی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.  

در پایان مجتبی امینی دبیر سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما در خصوص حامیان این جشنواره تأکید کرد: اين جشنواره توسط موسسه فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار خواهد شد و هيچ گونه حامی مالی دیگری نخواهد داشت. هر چند که رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حامیان معنوی این جشنواره هستند.  
 
گفتنی است؛ سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما از شنبه 26 الی پنجشنبه 31 فروردین ماه از ساعت 14 الی 22 در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار