اردبیل؛

بهره برداری از فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نمین

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین، نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد شهبازعلیزاده در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری شاهد به عنوان مسئول و سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی نمین در سال 93 انتخاب شد و از زمان شروع فعالیت این شرکت، اقدامات لازم برای شروع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام شده است.

وی گفت: طراحی مجموعه سایت منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام شده و برای احداث زیرساخت‌های مورد نیاز بهره‌برداری از فاز اول مجموعه، بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و تمامی موارد مورد نیاز به نوبت در حال تکمیل می‌باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: با هزینه‌کرد اعتبار بیش از 300 میلیارد تومان فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین، نیمه دوم سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با حل مشکلات و برخی موانع پیش‌رو، عملیات تکمیل و بهره‌برداری از فازهای بعدی این مجموعه نیز به سرعت انجام شود.

شهبازعلیزاده تصریح کرد: مواردی از جمله اخذ مجور فنس‌کشی از گمرک، تأمین آب مورد نیاز برای منطقه ویژه اقتصادی نمین و طولانی بودن پاسخ‌گویی به استعلام‌ها از دستگاه‌های دولتی از جمله مشکلاتی است که با رفع این موارد، قطعا عملیات تکمیل و بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی نمین تسریع می‌شود.

وی بیان کرد: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی نمین تدوین و به دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور ارسال شده است و مطالعات زیست محیطی نیز با همکاری اداره کل محیط زیست استان اردبیل به پایان رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.