مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در تهران خبر داد.

داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سازمان نوسازی مدارس استان تهران از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ در دولت تدبیر و امید ۳۹۵ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی آماده کرده و به مناطق آموزش و پرورش استان تهران تحویل داده است.

وی افزود: این تعداد فضا بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ کلاس درس و ۵۸۸ هزار متر‌مربع زیر‌بنا بوده که با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و این مبلغ که از محل اعتبارات دولتی استانی و ملی تأمین شده بخشی از آن توسط کمک‌های خیّر‌ین مدرسه‌ساز بوده و سهم خیّر‌ین در این زمینه بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران اظهار داشت: در احداث فضای آموزشی موضوع استاندارد‌سازی سیستم‌های گرما‌یشی در دستور کار ما قرار گرفته به گونه‌ای که در سال ۹۲ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس سیستم گرمایشی‌شان از بخاری گازی به سیستم حرارت مرکزی تبدیل شد.

وی بیان کرد: اکنون کمتر از ۱۰۰۰ کلاس درس با بخاری گازی کار می‌کنند که ما در نظر داریم این تعداد را تا پایان سال ۹۶ در صورت تأمین اعتبار به سیستم سامانه حرارت مرکزی مجهز کنیم و به موازات این موارد بخشی از مدارس را مقاوم‌سازی کردیم.

ورناصری تصریح کرد: برنامه اصلی ما در سال ۹۶ در استان تهران تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و ساخت و ساز مدار‌سی است که عمر طولانی‌تری داشته باشند تا بتوانیم مدار‌سی که عمر بالای ۴۰ سال دارند را به مدار‌سی ایمن تبدیل کنیم. 

وی یادآور شد: همچنین باید در نظر داشت هر ساله در تهران جشنواره‌ای تحت عنوان تکریم از خیّرین مدرسه‌ساز در ۴ اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برای تقدیر از این خیّرین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.