رشت؛

کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطابق استانداردهای ملی

کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطابق استانداردهای ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از سنجش سلامت آب آشامیدنی روستاهای این استان بر اساس استانداردهای ملی و سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

محبعلی رنج ور افزود: این شرکت در راستای اجرای وظیفه ی اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، به طور مستمر آزمایش های کنترل کیفیت را در سال 95 انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 785 هزار و 609 مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب روستایی در گیلان انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مدت 601 هزار و 179 مورد آزمون کلرسنجی، 117 هزار و 739 مورد آزمون کدورت سنجی، 37 هزار و 217 مورد آزمون باکتریولوژی و 29 هزار و 474 مورد آزمون HPC از منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب روستاهای این استان صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان مطلوبیت آزمایش های انجام شده را بیش از 98 درصد اعلام کرد.

رنج ور افزود: آب آشامیدنی روستاییان گیلان بهداشتی و مناسب است و علاوه بر اینکه در آزمایشگاه های شرکت آبفار سنجیده می شود، توسط مراکز بهداشت نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در حال حاضر بیش از 829 هزار نفر در هزار و 776 روستای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند که کار نمونه برداری و آزمایش آب شرب این روستاها در 15 واحد آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به طور مستمر در حال انجام است.

محبعلی رنج ور تصریح کرد: هم اکنون 26 نفر کارشناس کنترل کیفیت شرکت آبفار در این زمینه مشغول به کارند.
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.