رئیس جمهور برای جبران خسارات و اصلاح خرابی هایی که در اثر این حادثه به وجود آمده دستورات اکیدی را صادر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور معاونان وزرای کشور و راه و شهرسازی در تبریز با اشاره به تماس تلفنی دکتر روحانی با وی درباره وقوع سیل در استان گفت: رییس جمهوری علاوه بر اعزام هیات دولت به مدیریت وزیر نیرو به منظور بازدید سرزده از مناطق سیل زده و سیل زدگان، برای جبران خسارات و اصلاح خرابی هایی که در اثر این حادثه به وجود آمده دستورات اکیدی را صادر کردند.
 
جبارزاده گفت: بارندگی روز گذشته با حجم بالایی در استان اتفاق افتاد و بر اساس پیش بینی بموقع اداره کل هواشناسی استان آمادگی لازم در شهرستان ها، بخش ها و روستاهای مختلف انجام گرفته بود.
 
وی ادامه داد: اگر پیش بینی و هشدارهای هواشناسی در 48 ساعت گذشته به مسئولان اطلاع داده نمی شد میزان تلفات بیش از آن چیزی بود که امروز اتفاق افتاد.
 
جبارزاده اظهار کرد: لازم میدانم از یکایک مدیران استان که در طول 24 ساعت گذشته به نحو احسن مدیریت بحران کردند و با حضور خود در میدان توانستند این بحران را کنترل کنند، تشکر و قدردانی کنم.
 
وی اضافه کرد: ابعاد سیل در شهرستان تبریز در منطقه لیقوان با توجه به اینکه خسارات جانی نداشت مطرح نشد ولی مدیریت صحیح و به موقعی که در آن منطقه انجام گرفت از بروز مشکلات و خسارت های بیشتر جلوگیری کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: جمعیت هلال احمر استان ، ادارات و سازمان های راه و شهرسازی، اورژانس، آب و فاضلاب شهری و روستایی، نیروی انتظامی و نظامی و تمامی ارگان ها و دستگاه های مختلف همگی در کنار هم از همان ساعات اولیه وقوع حادثه برای امدادرسانی تلاش کردند.
 
وی با تشکر از زحمات اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع و صحیح گفت: در خبررسانی این اتفاق اصحاب رسانه پا به پای مسئولان با رعایت انصاف و اخلاق حرفه ای در کنار مسئولان بودند و خداوند بزرگ را شاکریم که این حادثه به نحو احسن مدیریت شد و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت به جبران خسارات بپردازیم.
 
جبارزاده اضافه کرد: در تماس تلفنی که معاون اول رئیس جمهور با بنده داشت، دکتر جهانگیری تاکید کرد آنچه که در منطقه نیاز باشد اعلام کنیم و همچنین وزیر نیرو با حضور در مناطق سیل زده تاکید کرد دولت هیچ محدودیتی برای حل مشکلات آسیب دیدگان و مناطق آسیب دیده ندارد و این بازسازی های باید بلافاصله آغاز شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره کل هواشناسی استان با 15 ایستگاه که 50 درصد تاسیسات آن توان پاسخگویی ندارد در حال فعالیت است که نیازمند تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و تجهیزات هواشناسی هستیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت تجهیز مدیریت بحران استان به سیستم مونیتورینگ و کمبود دوربین گفت: پیش از این تنها دو دوربین در سطح استان وجود داشت که در حال حاضر نزدیک به 70 دوربین در جاده های ستان نصب شده یا در حال نصب است .
 
وی ادامه داد: برای نصب و انتقال اطلاعات هر یک عدد دوربین جاده ای به سیستم مانیتورینگ مدیریت بحران حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است زیرا که زیرساخت های تجهیز و تهیه این دوربین ها هزینه بر است و ما نیز علاقمندیم همه شهرها و جاده های استان به دوربین متصل به سیستم مونیتورینگ مجهز شوند.  
 
وی یادآور شد: مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران در استان ساخته شده ولی نیاز به اعتبارات لازم جهت تامین تجهیزات این مرکز وجود دارد.
 
جبارزاده همچنین در خصوص لایروبی های انجام شده در استان تاکید کرد: سال گذشته لایه روبی ها در استان جهت انتقال آب رودخانه ها به دریاچه ارومیه جهت احیای این دریاچه انجام گرفته بود.
 
وی تاکید کرد: پیشگیری از بحران باید با اعتبارات دولتی انجام شود و اعتبارات دولتی استان آذربایجان شرقی در طول پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پاسخگوی برنامه ها و ایده هایی که در این زمینه وجود دارد نبوده است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.