به همت جمعی از خیران سلامت، بخش پزشکی هسته ای مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) مجهز به دستگاه سنجش تراکم استخوان شد.

مجهز شدن بیمارستان قائم(عج) مشهد به دستگاه سنجش تراکم استخوانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تراکم سنجی استخوان در دنیا توسط پزشکی هسته ای برای اولین بار انجام شده است که این مهم در ابتدا با استفاده از مواد رادیواکتیو و در ادامه با " ایکستری" که قسمتی از کار پزشکی هسته ای است دنبال شد.
دکتر زکوی افزود: با خرید این دستگاه مسئولان و اساتید بخش و نصب دستگاه می توان قسمت هایی از پزشکی هسته ای که تا کنون تنها برای دانشجویان به صورت تئوریک درس داده می شد به صورت عملی کار شود.
وی گفت: خریداری این دستگاه کمک می کند بیماران نیازمند برای انجام امور درمانی خود با هزینه کمتر کار را دنبال کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حقیقت دستگاه تراکم سنجی استخوان برای اندازه گیری تراکم استخوان مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از بیمارانی که پوکی استخوان دارند به واسطه این دستگاه میزان پوکی استخوانشان مشخص و پاسخ به درمان خود را از طریق این دستگاه دنبال می کنند.
دکتر زکوی گفت: افرادی که  مبتلا به سرطان تیروئید هستند و در این بخش به صورت طولانی مدت با استفاده از هورمون تیروئید، درمان می شوند و خانم هایی که به سن یائسگی می رسند و در معرض پوکی استخوان قرار دارند؛ که این دستگاه در درمان این افراد بسیار کمک کننده خواهد بود.
وی افزود: برای خرید این دستگاه حدود ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده که قسمت عمده آن توسط خیرین، قسمتی توسط بیمارستان و قسمتی توسط پزشکان بخش پرداخت شده است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.