کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی برای طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در 2روستای خراسان جنوبی اعزام شدند.

سوری،رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان‌ میراث ‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: اعزام کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به 73 روستا در کشور برای طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در این روستاها از روز شنبه 26 فروردین 96 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دو روستای نایبند و خور خراسان جنوبی نیز جزء این 73 روستا است ،افزود:با توجه به زیرساخت‌های گردشگری، میراث های فرهنگی،تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا، اجرای این طرح به‌همت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از چهارشنبه 23 فروردین کلید خورد.

سوری با اشاره به اینکه 13 محور برای این طرح انتخاب شده است،گفت: از هر کدام از سه معاونت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری 13 کارشناس با حضور یک‌هفته‌ای خود در روستاهای هدف‌ در استان‌هایی که به‌تفکیک برای هر کارشناس مشخص شده، به بررسی ظرفیت‌ها و پایش این روستاها در حوزه اشتغال و زیرساخت‌های مرتبط با حوزه مأموریت‌های سه‌‌گانه سازمان در این روستاها می پردازند.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان‌ میراث ‌فرهنگی افزود:این طرح با مشارکت نمایندگان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، انجمن‌ها و سمن‌ها برگزار می‌شود.

سوری گفت: کارشناسان اعزامی به روستاها درواقع نقش آگاه‌سازی و فرهنگ ‌سازی را در روستاها برعهده دارند و در گفت‌وگو با مردم محلی و بومیان و ساکنان روستا می‌توانند آن‌ها را برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های روستا آماده کنند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار