به دنبال تشدید تنشهای ژئوپولتیک پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، بهای نفت کاهش و بهای طلا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از پایان سه روز تعطیلی به مناسبت عید پاک مسیحیان و به دنبال آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، بهای نفت امروز (دوشنبه) با اندکی کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 18 سنت کاهش به 55 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه، پیش از آغاز تعطیلی مسیحیان، بهای طلای سیاه با 3 سنت افزایش به 55 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسیده بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم با 18 سنت کاهش، 53 دلار در هر بشکه معامله شد. این در حالیست که این شاخص نفتی نیز روز پنجشنبه با 7 سنت افزایش به 53 دلار و 18 سنت در هر بشکه رسیده بود.

درواقع، هر دو شاخص نفت پیش از آغاز تعطیلات عید پاک برای سومین هفته متوالی با افزایش همراه بودند و نفت خام برنت در مدت 4 روز با 1.2 درصد افزایش و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 1.8 درصد افزایش همراه بود.

کاهش بهای نفت به دنبال تشدید تنش های ژئوپولتیک پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی در روز گذشته (یکشنبه) رخ داد. بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا، این موشک در لحظه پرتاب منفجر شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز " روز پنجشنبه اعلام کرده بود آمریکا در هفته منتهی به 13 آوریل 11 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است و تعداد کل آنها را به 683 سکو رسانده است.

به دنبال تشدید تنشها پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و کاهش ارزش دلار، بهای طلا امروز دوشنبه به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 1296 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار