به دنبال افزایش تولیدات نفتی لیبی و فعالیت های حفاری آمریکا، بهای نفت کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، افزایش تولیدات در میدان نفتی لیبی و بیشتر شدن فعالیت های حفاری آمریکا باعث کاهش بهای نفت شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل ژانویه با 41 سنت کاهش (معادل 0.8 درصد) به 53 دلار و 12 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 36 سنت کاهش (معادل 0.7 درصد) 50 دلار و 24 سنت در هر بشکه معامله شد.

میدان نفتی "الشرارا" در لیبی روز یکشنبه پس از یک اختلال یک هفته ای، تولیدات خود را از سر گرفت. این میدان نفتی روز دوشنبه حدود 120 هزار بشکه نفت تولید کرد؛ در حالیکه پیش از متوقف شدن تولید آن 220 هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد. با این حال، نامشخص بودن سطح تولید نفت لیبی باعث کاهش بهای نفت شد.

عوامل دیگری هم بر نزول بهای نفت اثرگذار بوده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" روز جمعه اعلام کرد هفته گذشته آمریکا 10 سکو به تعداد سکوهای حفاری اش افزوده است و تعداد کل آنها را به 662 سکو رسانده است. 

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا و توجه سرمایه گذاران به فلز زرد به عنوان یک پناهگاه امن، بهای طلا امروز (سه شنبه) به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 1258.40 دلار رسید. 

ملاقات "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا و "شی جین پینگ"، همتای چینی وی در روزهای آتی و حمله انتحاری در سن پترزبورگ روسیه، باعث شده است سرمایه گذاران به خرید طلا روی آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار