رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت:رونق گردشگری باعث رونق اقتصاد و اشتغال می شود اما هنر ما به تنهایی کافی نیست و هنرمندان نیز باید بتوانند با توریست خارجی صحبت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شیردل  افزود : صنایع دستی در سبد اصلی خانوارها قرار نگرفته است و در سال 95 به خاطر رکود اقتصادی درکشور، ما هم دچار رکود بازار شدیم.

وی ادامه داد: درسال گذشته با همه تاثیرات خوبی که گردشگری بر تولید صنایع دستی داشت بازهم تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی شرایط خوبی را نداشتند و امیدوارم سالجاری سال خوبی برای جامعه هنری و صنایع دستی باشد.

شیردل اظهار داشت : گردشگر ابتدا به امنیت و بعد به حمل و نقل خوب و هتل نیاز دارد و با امنیت خوب کشور ، امکانات هتل ها و ورود هواپیماهای ایرباس ،بازهم منتظر اقدام های موثر دولت وتاثیر خوب آن بر رونق بازار صنایع دستی و بهمبود زندگی هنرمندان هستیم.

وی گفت:در کنار همه خدمات حمایتی از میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری، اساسنامه صنف صنایع دستی ،همچنان در انتظار تأییداست.

شیردل تصریح کرد: 2 سال در دولت قبل و چهارسال دراین دولت به دنبال تایید اساسنامه صنف صنایع دستی استان اصفهان بوده ایم اما هر دو دولت دریک کمیته قول هایی به ما دادند ولی اجرایی نشد و روند یک اساسنامه که سه ماه طول می کشد ، هنوز انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد : این اساسنامه هنوز به کمیسیون نظارت نرفته و تنها کاری که انجام شده اصلاح تولیدی ها و فروش های ما بوده است.

شیردل با اعلام اینکه تمام رسته های صنایع دستی که دراستان تولید می شود در آن اساسنامه قید کرده بودیم گفت: در این اساسنامه تاکید داشتیم تولید مواد اولیه ، تولید صنایع دستی و فروش آن باید متعلق به رسته های اتحادیه صنایع دستی باشد ولی تاکنون پس از 6 سال هنوز این مصوبه به کمیسیون نظارت نرفته وتصویب نشده است.
مهدی ابریشم باف یک هنرمند اصفهانی و پیشکسوت هنر نگارگری نیز گفت : در دولت یازدهم بسیاری از هنرهای صنایع دستی رونق گرفت و این نتیجه رونق گردشگری است .

وی گفت: با آمدن هر گردشگرخارجی بیش از2 هزار شغل ایجاد می شود سال 95 سال بسیاری خوبی بود و ورود هواپیمای ایرباس و گفتمان های خوبی که در دنیا بوجود آمد، به ویژه در اروپا ،امیدواریم امسال هم سال خوبی داشته باشیم .
ابریشم باف بااشاره به هنر و فعالیتهای هنری هنرمندان و اقتصاد مقاومتی گفت:رونق و اشتغال درهنر واجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی با کار و تلاش تحقق می یابد.

وی ادامه داد: رونق گردشگری باعث رونق اقتصاد و اشتغال می شود اما هنر ما به تنهایی کافی نیست و هنرمندان نیز باید بتوانند با توریست خارجی صحبت کنند.
وی با تاکید بر تسلط هنرمندان به زبان های خارجی گفت: تمام ملت ما باید با تسلط به زبان خارجی ، پذیرایی و احترام به توریست را یاد بگیرند چراکه همه این ها اگر کنار هم قرار بگیرد اقتصاد ما شکوفا می شود.

ابریشم باف ادامه داد: زمانی که هربشکه نفت 20 دلار بود ما آثار هنری مان را 55 دلار می فروختیم ؛ پس اکنون می توانیم با آموزش و فراگیری صنایع دستی به نسل های بعدی دراین عرصه موفق شویم.

وی با بیان اینکه بهترین نعمت ما در کشور برای توریست آرامش است ،گفت:یکی از مشکلات ما در سالهای گذشته این بود که توریست به مملکت ما نمی آمد، توریست به ناوگان هوایی خوب و سایرامکانات نیازداشت و اکنون با مهیا شدن امکانات اوبا آرامش به ایران سفر می کند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.