چهل و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پنجاه و هشت روز دریانوردی در آب های آزاد بندرعباس پهلو گرفت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این ناو گروه متشکل از ناوشکن شهید نقدی و ناو پشتیبانی رزمی تنب ، در ماموریت خود چهار هزار و 550 مایل دریایی را پیمود.
 
وی افزود: این ناوگروه توانست در این ماموریت باید امنیت 578 فروند کشتی تجاری و نفتکش داخلی و خارجی را تامین  می کند و در بنادر صلاله عمان ، کوچین هند و کراچی پاکستان پهلو بگیرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این ناوگروه علاوه بر ماموریت های اطلاعاتی و رزمی، وظیفه آموزش 164 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر را نیز برعهده داشت.
 
امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تامین امنیت خطوط کشتیرانی در آب های آزاد و تامین منافع کشور در این آب ها، وظیفه ارتقاء مناسبات ایران با کشورهای دیگر و نشان دادن اقتدار و عزت ایران را در مجامع بین المللی نیز برعهده دارد.
 
ناو گروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن السبلان و ناو لاوان امروز راهی آب های آزاد می شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.