یاسوج؛

ضرورت نصب تانکر ذخیره آب در منازل

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: نصب تانکر ذخیره آب در منازل و مجتمع‌های ساختمانی شهر یاسوج ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  قاسم قلندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با آغاز فصول گرم میزان مصرف آب به صورت فزاینده‌ای بالا می‌رود گفت: شهروندان با مصرف بهینه آب نقش موثری در مدیریت مصرف آب دارند. 

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: یکی از چالش‌های اصلی در شهر یاسوج فقدان فرهنگ استفاده عموم مردم و نهادهای مختلف از تانکر ذخیره آب است که این موضوع به نوبه خود باعث ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان در مواقع قطعی و نوسان در شبکه آب خواهد شد.

وی ادامه داد:با توجه به علل مختلف از جمله اصلاح و مرمت شبکه و کاهش حجم مخازن، قطعی آب در برخی مواقع امری اجتناب ناپذیر است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: بر اساس مقررات ملی ساختمان نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل الزامی است ولی این موضوع در شهرهایی مانند یاسوج به فراموشی سپرده شده و غالب شهروندان و انبوه سازان در این زمینه غفلت می‌کنند.

قلندری تاکید کرد: در هنگام نصب تانکر ذخیره آب باید میزان مصرف آب شرب لحاظ و برای هر واحد مستقل حداقل به اندازه  1000 لیتر در نظر گرفته شود.

وی از شهروندان یاسوجی خواست تا نصب تانکر ذخیره آب شرب در منازل خود را در دستور کار قرار دهند چرا که نوسان و قطعی آب در شبکه اجتناب‌ناپذیر است که در غیر اینصورت عواقب قطعی بلند مدت آب متوجه خود آنها خواهد شد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.