مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم برای ساخت مسکن در کشور ، ۴۷ هزار و ۸٠٠ مسکن است.

راستا درجلسه عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم گفت: دراین دولت ۴۷ هزار و ۸٠٠ مسکن سهم استان بود، ولی بیش از ۷۳ هزار نفر متقاضی شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۷هزار و ۶۱۱ نفر تایید و ثبت شدند افزود: ۱۹هزار واحد مسکن در حال ساخت است که از این تعداد ۶هزار مسکن قرداد ۹۹ساله، ۳هزار مسکن خود مالک، دو هزار مسکن بافت فرسوده و ۶ هزار واحد نیز روستایی است.

راستا میانگین پیشرفت ساخت این واحد‌ها را در مجموع ۶٠ درصد عنوان کرد و گفت: در سال اخیر سه هزار و ۹۳۱واحد افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

وی در خصوص ساخت مسکن جوانی جمعیت نیز گفت: در این خصوص بیش از دو هزار و ۵٠٠ واحد واگذار شده و ۸ هزار متقاضی نیز وجود دارد.


مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه پنجاه درصد متقاضیان مسکن در یاسوج هستند افزود: سیزده قطعه زمین به متراژ ۱۲٠هکتار برای مسکن یاسوج پیشنهاد شده است که در حال حاظر یک قطعه آن که حدود بیست هکتار تایید نهایی شده است.


راستا در خصوص شهرسازی نیز گفت: سی و چهار قراداد در حوزه راه‌ها با بیش ازسه هزار میلیارد تومان انجام شده است که طول تقریبی این مسیر ۳٠٠کیلومتر است.


راستا با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۸۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگ راه افتتاح شده و ۱۵کیلومتر در حال ساخت است گفت: این ۱۵ کیلومتر تا قبل ازهفته دولت به بهره برداری می‌رسد.


وی افزود: در سفر اول ریاست جمهوری ۸۲۵ میلیارد و در سفر دوم ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است گفت:این اعتبار هنوز به صورت صد درصد جذب نشده است.


وی ادامه داد: سی و نه درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حمل و نقل و راه شهر سازی اختصاص داده شد.


وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات استانی در حال ابلاغ است افزود: سال قبل ۱٠۳میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استانی بود که هفتاد و سه درصد تخصیص داده است.


مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده استان هم در این جلسه گفت: در دولت سیزدهم ۳۳کیلومتر از جاده‌های استان تعریض و ایمن سازی شدند.


پیمانجو با بیان اینکه کمسیون ایمنی راه‌ها ۱۳نقطه حادثه خیز را شناسایی کردند افزود: پنج نقطه رفع نواقص شده است.


وی ادامه داد: در سه ساله اخیر ۳۲نقطه حادثه خیز در استان ابلاغی بوده که همه نقاط حادثه خیز برطرف شدند.


وی ادامه داد: نصب تابلو‌های اخباری و نظامی، اطلاعاتی، اجرای روشنایی نقطه ای، اجرای سیستم روشنایی راه و تونل‌ها از جمله اقدامات این اداره در دولت سیزدهم بود.


وی با بیان اینکه لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی از دیگر اقدامات اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان است افزود: سال قبل بیش ۶۱ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شدند.


وی گفت: نوسازی، بهسازی و تعمیرات بخش ساختمان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتبار ۸٠ میلیارد تومان انجام شده است.


مدیر کل هواشناسی استان نیز در این جلسه گفت: ۹۰ ایستگاه هواشناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقرند که همگی فعالند.


کرمی افزود: احداث و راه‌اندازی اقلیم شناسی مارگون، لنده، یاسوج و راه اندازی دستگاه گرد و غبار گچساران و فیبر نوری هواشناسی از جمله اقدامات انجام شده در اداره کل هواشناسی در سه سال گذشته است.


مدیر فرودگاه یاسوج هم در این جلسه گفت: اضافه شدن پرواز و برقراری پرواز با مدیر فرودگاه نیست و باید مقام ارشد استانداری و نمایندگان کمک کنند تا پرواز‌ها برقراری کامل داشته باشند.


انصاری افزود: در سفر اول ریاست جمهوری دولت سیزدهم به استان ۱۰ میلیارد تومان برای یک دستگاه امنیتی اختصاص داده شد که دستگاه خریداری شد.


وی گفت: در سفر دوم نیز ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اختصاص شد که این مبلغ جذب شده است.


مدیرعامل شرکت فرودگاهی استان افزود پرواز‌های تهران به یاسوج و یاسوج به تهران در روز‌های شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه برقرار است.


انصاری اضافه کرد: مرداد ماه امسال نیز پرواز یاسوج عسلویه راه اندازی می‌شود.


 معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: از ۲۱۶ طرح هادی در استان ۱۲۹ طرح تهیه و ابلاغ شده است.


رسولی در خصوص اجرای طرح هادی در روستا‌ها نیز گفت ۲۳۶ روستا تعهد بنیاد مسکن بود که در ۳۲۰ روستا طرح هادی اجرا شد.


وی در خصوص واگذاری زمین در روستا‌ها نیزگفت: ۸۳۰ زمین در روستا‌ها تعهد شده بود که واگذار شود و تاکنون ۴۵۸ مترمربع انجام شده است.


رسولی گفت: ۸ هزار و سی مسکن روستایی نیز احداث و مقاوم سازی شدند.


 اکبری رئیس بانک مسکن استان نیز در این جلسه گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات باید به ساخت مسکن ملی ارایه شود که در دولت سیزدهم تاکنون ۵۳درصد از این تسهیلات پرداخت شده است.


وی افزود: ۵ هزار و۵۰۰ واحد با تسهیلات بانک مسکن در این دو سال اخیر ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.