مسابقات قهرمانی تنیس روی میز آسیا؛

درخشش چینی ها در مسابقات تنیس روی میز آسیا/ نتایج قابل قبول برای جوانان ایران

مسابقات قهرمانی تنیس روی میز آسیا با قهرمانی چینی ها در بیشتر بخش ها به پایان رسید و نمایندگان کشورمان هم با جوان گرایی صورت گرفته در تیم نتیجه قابل قبولی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست‌وسومین دوره رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا با درخشش چینی ها به پایان رسید. چشم بادامی ها موفق شدند در همه بخش های ممکن اعم از مسابقات تیمی، مسابقات انفرادی آقایان، مسابقات میکس و تیم دو نفره به قهرمانی برسند و تنها عنوان قهرمانی که به دست نیاوردند قهرمانی انفرادی بانوان بود. 

چینی ها که قهرمان بلامنازع مسابقات جهانی و المپیک هستند در این مسابقات که خود میزبان آن بودند از 26 کشور و 131 ورزشکار در بخش مردان و 124 ورزشکار از 26 کشور در بخش بانوان پذیرایی می کردند. 

چین موفق شد در بخش تیمی مردان، کره جنوبی را در فینال شکست دهد  و برای بیست و یکمین بار در طول تاریخ و دهمین بار پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پس از چین و کره جنوبی، تیم‌های تایوان و ژاپن به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در بخش بانوان نیز چینی ها  ژاپن را شکست دادند و ششمین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت. این هفدهمین قهرمانی تیم بانوان چین در آسیا بود. در این بخش تیم‌های هنگ‌کنگ و کره جنوبی در رده سوم مشترک قرار گرفتند.

نتایج قسمت میکس ، انفرادی و دو نفره به شرح زیر است : 

دونفره مردان: تیم فانژن‌دونگ و لین گائو یوآن از چین 3 - تیم فانگ بو و ژو یو از چین یک
دونفره بانوان: تیم ژو یولینگ و چنگ منگ از چین 3 - تیم وانگ مان یو و چن که از چین یک
میکس: چین 3 - ژاپن یک
انفرادی مردان: فان ژن دونگ از چین 3 - جئونگ سان گئون از کره جنوبی صفر
انفرادی بانوان: میو هیرانو از ژاپن 3 - چنگ منگ از چین صفر

عملکرد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
رقابت های تیمی

تیم های ملی بانوان و آقایان تنیس روی میز کشورمان با  10 ورزشکار در این رقابت ها حاضر شد و تنها در رقابت های میکس شرکت نکردند. نکته جالب در این رقابت ها جوان گرایی بود که در تیم ملی مردان صورت گرفته بود. 

مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند در این دوره از رقابت ها، بر خلاف چند سال گذشته از اعزام برادران عالمیان و دیگر بازیکنان با تجربه خود داری کنند و تنها بازیکنانی را به این مسابقات اعزام کنند که در آینده بتوانند کمک بیشتری به تیم ملی داشته باشند. تنها بازیکن با تجربه ای که با ورزشکاران دیگر در بخش آقایان راهی چین شد افشین نوروزی بود که پس از پایان مرحله گروهی به دلیل برخی از مشکلات به ایران بازگشت. با این حال تیم ملی مردان ایران که بسیار جوان بود موفق شد با عبور از سد عربستان و سریلانکا به عنوان صدر نشین راهی مرحله دوم مسابقات شود و در نهایت با دو نزول نسبت به دور قبل مسابقات به عنوان نهمی دست یابد. کسب این عنوان با حضور بازیکنان جوان بدون شک می تواند نشان دهنده ی آینده درخشان برای این رشته باشد. 

تیم ملی بانوان کشورمان اگرچه مانند تیم ملی آقایان همه مهره هایش را جوان نکرده بود اما در ترکیب خود بازیکنانی را داشت که به تازگی توانسته بودند در مسابقات داخلی بدرخشند.

شاگردان فاطمه کیوانی در این دوره از مسابقات نسبت به گذشته نه جایگاهشان بهتر شد و نه بدتر، آن ها بازهم مانند دور گذشته در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند. 

تیم دو نفره آقایان و بانوان: 
مسابقات در بخش دو نفره مردان و زنان برای ایران حتی به اندازه موفقیت نسبی بخش تیمی هم نبود. در بخش دونفره مردان تیم‌های کشورمان در همان دور اول باختند و از دور مسابقات کنار رفتند.

در بخش بانوان نیز تیم اشتری- صفری در دور دوم حذف شد و تیم شهسواری- صامت پس از استراحت و پیروزی مقابل ازبکستان، در دور سوم مغلوب ژاپن شد و از صعود به جمع 8 تیم برتر باز ماند.

بخش انفرادی : 
بخش انفرادی مسابقات قهرمانی تنیس روی میز آسیا هم برای ایرانی ها توفیق چندانی نداشت و ورزشکاران کشورمان یکی پس از دیگری از دور مسابقات کنار رفتند. 

حمیدرضا طاهرخانی: دور اول برتری 3 بر 2 مقابل نماینده مغولستان/ دور دوم شکست 3 بر صفر مقابل نماینده ژاپن 

میعاد لطفی: دور اول برتری 3 بر صفر مقابل نماینده ماکائو/ دور دوم باخت 3 بر یک مقابل حریفی از هنگ‌کنگ

محمدعلی رویین‌تن: دور اول برتری 3 بر صفر مقابل نماینده قرقیزستان/ دور دوم باخت 3 بر یک مقابل حریف چینی

امین احمدیان: دور اول برتری 3 بر صفر مقابل حریف اردنی/ دور دوم باخت 3 بر صفر مقابل نماینده کره‌جنوبی

مریم صامت: دور اول برتری 3 بر صفر مقابل نمیانده قرقیزستان/ دور دوم باخت 3 بر صفر به حریف هنگ‌کنگی

ندا شهسواری: دور اول برتری 3 بر صفر مقابل حریف لبنانی/ دور دوم شکست 3 بر صفر مقابل نماینده چین تایپه

مهشید اشتری: دور اول برد 3 بر صفر مقابل حریف بنگلادشی/ دور دوم شکست 3 بر صفر برابر نماینده هنگ‌کنگ

صبا صفری: دور اول شکست 3 بر صفر مقابل نماینده هنگ‌کنگ

فاطمه جمالی‌فر: دور اول برد 3 بر صفر برابر حریف اردنی/ دور دوم برتری 3 بر 2 مقابل نماینده هند/ دور سوم (حضور در جمع 32 نفر) باخت 3 بر صفر برابر نماینده چین

نمایندگان کشورمان اگرچه در این دوره از مسابقات نتوانستند نتایج جالب توجهی کسب کنند اما با عملکرد خود نشان دادند که پتانسیل های بالایی دارند. 

بیشتر ملی پوشان کشورمان در این مسابقات جوان بودند و در حالی راهی این رقابت ها شدند که تاکنون بیشتر آن ها تجربه حتی یک بازی خارجی را نداشتند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار