تاکنون ۱۴ خانه فرهنگ دیجیتال در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  حجت الاسلام  علی‎اصغر فضیلت پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: امید داریم انتخاباتی پرشور و در حد و اندازه‌ تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد که حماسه‎ای دیگری آفریده شود و به اقتدار نظام بیفزاید.

 وی تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات و در راستای تحقق آرمان‎های نظام مقدس  جمهوری اسلامی می‎تواند پشتیبانی خوبی برای دولت دوازدهم باشد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی استان گلستان به راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکید بر تلاش حداکثری برای رفع دغدغه‎های مقام معظم رهبری و مراجع اعزام به عنوان یک سیاست و راهبرد در دستور کار ما قرار دارد.

فضیلت یادآور شد: پرهیز از سیاسی شدن مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر دو اصل اعتدال و وفاق از دیگر راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در استان گلستان با توجه به تنوع اقلیم و قومیت‎ها بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که ساختار دستگاهی ما هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ ساختار نرم سیار، جوان، پویا و آینده‎نگر باشد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان اصجاب فرهنگ، هنر و رسانه می‎توانند در راستای این مهم  کمک شایانی داشته باشند، بیان داشت: اصلاح نیروی انسانی و کیفی‎سازی کادر با اجرای طرح جامعه انگیزش از دیگر موضوعاتی است که در راهبردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‎کنیم.

  فضیلت افزود: توجه به زیرساخت‎های فرهنگی و تعیین مرزهای مسئولیت با توجه منابعی که  در اختیار داریم نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 100 میلیارد تومان منابع اعتبارات فرهنگی است، گفت: در حالی سهم ارشاد از این اعتبارات کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان است که سهم و تکثر وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی 7 برابر منابع‎ای است که به آن اختصاص پیدا می‎کند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان بر توجه به نهادهای فرهنگی مردم نهاد تاکید کرد و یادآور شد: تحقق اقتدار فرهنگی، اخلاق‎گرایی در کفتار و عمل، تکریم از بزرگان فرهنگ و هنر کشور مورد توجه دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

فضیلت درباره عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در باب فعالیت‎های آموزشی در سال گذشته 44 کارگاه  و دوره آموزشی را برگزار کردیم که این دوره‎ها برای کارکنان و فرهنگ هنر و رسانه بود.

وی با بیان اینکه در این میزان کلاس آموزشی و کارگاهی 13 هزار و 591 نفر ساعت مشارکت داشتند، یادآور شد: جامعه شناسی سینما، سبک زندگی، قاچاق کالا و ارز، اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی موسسات قرآنی، ارتباط با مطبوعات، مفاهیم کلیت دولت الکترونیک،مهارت‎های ارتباطی مدیران، آسیب‎های فضای مجازی، کد نویسی امن، پویانمایی از جمله دوره‎ها و کارگاه‎های آموزشی است که در سال گذشته برگزار شده است.

‎ مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان با بیان اینکه 14 خانه فرهنگ دجیتال را در سطح استان گلستان تحت پوشش داریم، افزود: 5 مورد آن به قبل از سال 1390 بازمی‎گردد و ما بقیه آن در دولت تدبیر و امید راه‎اندازی شده است.

فضیلت به برنامه‎های شاخص فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش مختوم‎قلی فراغی با حضور مهمانان خارجی از کشور ترکمنستان و همایش شیخ محمد حسین مقصودلو از رویدادهای فرهنگی است که در سال 1395 برگزار کردیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
اعزام !!؟