قاسمی گفت: ایران از ابتدا با توجه به شرایط موجود پیش‌نگری‌ها را برای مقابله با بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های آمریکا انجام داده است.

راهکارهای جمهور اسلامی ایران برابر بدعهدی‌ها مشخص استبهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادامه تحریم‌ها علیه کشورمان پس از برجام، با بیان اینکه این روند در عرصه هسته‌ای ادامه نیافته و کاملا متوقف شده است، اظهار داشت: تحریم‌های هسته‌ای ایران با تفاهمی که بین کشورمان و 5+1 صورت گرفت، کاملا برداشته شد و هم اکنون دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا پس از برجام گفت: علی‌رغم اینکه با تفاهم 5+1 تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد، اما برخی کارشکنی‌ها و بدعهدی‌ها منجر به بروز مشکلاتی شده است. هر چند این به مفهوم وجود تحریم‌های هسته‌ای نیست. چرا که آنها برداشته شده‌اند؛ اما بدعهدی‌ها در حوزه‌های مشخص و کلی وجود دارد که باید با آنها به طور مقتضی برخورد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص نتیجه کمیسیون مشترک برجام نیز بیان داشت: با فرمانی که توسط وزیر امور خارجه وقت آمریکا (جان کری) صادر شد، ما به حالت قبل و وضعیت سابق خود بازگشتیم و آن چیزی که با آیسا اعلام شده بود و می‌توانست محدودیتی‌هایی را ایجاد کند، با این فرمان از بین رفت و در عمل اتفاق جدیدی به لحاظ تحقق تحریم‌های آیسا ایجاد نشد.

قاسمی در خصوص تعلیق کردن (ویو کردن) تحریم‌های ایران توسط ترامپ و ادامه راه رئیس جمهور پیشین آمریکا تصریح کرد: برای آنکه ببینیم آمریکا چه اقدامی انجام خواهد داد هنوز زود است؛ بنابراین باید تامل کنیم و از تعجیل بپرهیزیم.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: اگر به این مسئله فکر کنیم که تصمیم‌گیرندگان در یک محیط عقلانی و منطقی تصمیمات خود را اتخاذ می‌کنند، چنانچه در بیانیه پایانی اخیر اجلاس G7 (گروه هفت) تعهد به ادامه و انجام برجام نیز مطرح شد و آن را به نفع همه جهان دانستند، دیگر جای نگرانی نیست؛ اگر چه شاهد کارشکنی‌ و بدعهدی‌هایی در ماه‌های گذشته بوده‌ایم.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر راهکارهای مشخص جمهوری اسلامی ایران برابر بدعهدی‌های آمریکا خاطر نشان کرد: ایران از ابتدای کار با توجه به مجموعه شرایطی که وجود داشت پیش‌نگری‌ها را انجام داده است که در همه شرایط راه‌کارهای مشخص برای اقدامات متقابل و متوازنی برای بروز هر نوع مشکلی اتخاذ شود. بنابراین آنچه باید انجام بدهیم برایمان روشن است، اما صبر می‌کنیم تا ببینیم، مسیری که آمریکا و دیگران دنبال می‌کنند به چه سمت و سویی خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار