سنندج؛

مبادلات تجاری ۴ میلیارد دلاری در استان کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: سال گذشته حدود ۴ میلیارد دلار مبادلات تجاری قانونی فرامرزی در استان کردستان داشته‌ایم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بختیار رحمانی‌پور در نخستین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 96 ،گفت: سال گذشته کل صادرات کالاهای خروجی از گمرکات استان یک میلیون و 210 هزار و 141 تن به ارزش 827 میلیون و 850 هزار و 147 دلار بوده است.

وی افزود: سال گذشته 272 هزار و 531 نفر مسافر خروجی و تعداد 259 هزار و 24 نفر مسافر ورودی به استان داشته‌ایم و به طور متوسط ماهانه تردد 4هزار و 400 مسافر از مرز باشماق مریوان انجام شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان هم دراین جلسه گفت: در کل تعداد جلسات سال گذشته 84 مصوبه داشته که از این تعداد 70 مورد از مصوبات آن اجرا و 14 مورد هم در دست اقدام است.

رضا میرزایی افزود: در سال گذشته 53 باند بزرگ فعال در حوزه قاچاق کالا و ارز شناسایی و متلاشی شدند که نسبت به سال 94 از رشد 2 درصدی برخوردار بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تصریح کرد: در سال گذشته 38 هزار و 136 دستگاه گوشی موبایل قاچاق با افزایش 130 درصدی و بیش از 37 هزار دستگاه صوتی و تصویری که نسبت به سال قبل آن 176 درصد افزایش داشته کشف و ضبط شده است.

وی گفت: در سال گذشته 7 میلیون و 183 نخ سیگار قاچاق در استان امحا شد که نسبت به سال قبل از آن 154 درصد رشد داشته است.

گفتنی است،نخستین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 96 شامگاه سه‌شنبه با حضور مسئولان استان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد.

کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار