رشد اشتغال زایی با ارتباط دانشگاه جامع علمی کاربردی و صنعت در کردستان

دانشگاه جامع علمی کاربردی و تولیدکنندگان بخش صنعتی با گسترش ارتباط و همکاری‌های دوجانبه، می‌تواننداشتغال زایی و شکوفایی تولید را درکشور رقم زنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشوردربازدید ازکارخانه تولید ایمپلنت کیمیا کاشت اطباء کردستان با بیان این مطلب، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن ارائه آموزش‌های مهارت محور و با تربیت نیروی متخصص در مسیر اشتغال زایی حرکت می‌کند و در چند سال اخیر با برنامه‌های تحولی رشته‌های تحصیلی را در مراکز علمی کاربردی تحت نظارت با تضمین اشتغال ارائه می‌کند.

دکتر محمد فتحی خاطر نشان کرد: ظرفیت و توانمندی دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی و قابلیت‌های آموزشی این کارخانه تولیدایمپنلت که حامی مرکز علمی کاربردی کیمیاکاشت است، زمینه را برای راه اندازی مرکز و پایلوت موضوعی و خاص آموزش‌های کوتاه مدت ایمپلمت کشور فراهم کند.

وی تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی کیمیا کاشت اطباء با تشکیل انجمن علمی در مرکز و با بهره گیری از قابلیت علمی این کارخانه دانش بنیان می‌تواند در حل هر مسئله خاصی به جامعه کمک کند.

شاهین فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان نیز اظهار داشت: کارخانه دانش بنیان کیمیاکاشت اطباء، کارخانه دارای مرکز آموزش علمی کاربردی است که رشته‌های مرتبط با خط تولید خود را ارائه می‌کند و تنها مرکز در جوار صنعت استان است و سال گذشته ۲۳ نفرتضمین اشتغال را، از میان دانش آموختگان خود عملی کرده است.

عربی، مدیرعامل کارخانه کیمیاکاشت اطباء نیز گفت: از دلایل موفقیت این کارخانه این است که کارآمدترین و متخصص‌ترین نیرو‌های شاغلش را از طریق مرکز علمی کاربردی تحت حمایت این کارخانه تامین می‌کند و مهارت و دانش خود را از این مرکز آموزشی کسب می‌کنند.

کارخانه کیمیا کاشت اطبا در سال ۹۳ به عنوان اولین تولید کننده در ایران و خاورمیانه در زمینه بهداشت دهان و دندان شروع به فعالیت کرد.

این مجموعه دانش بنیان ۱۹۸ محصول مرتبط بهم در چهار حوزه و با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار عدد در سه شیفت کاری تولید دارد که می‌تواند تا یک میلیون هم افزایش یابد.

کارخانه کیمیا کاشت اطبا در سنندج، مجموعه‌ای بین المللی در صنعت تولید ایمپلنت دندان است که یک سوم ایمپلمنت کشور محصول این کارخانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.