بدنبال وقوع زلزله در بخش هایی از مناطق شهرستان فریمان با حساسیت ویژه، مراقبت مادران باردار و کودکان زیر ۶ سال تحت مراقبت قرار گرفتند.

مادران باردار و کودکان در مناطق زلزله زده تحت مراقبت قرارگرفتندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، دکتر حامد قضاوی مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای حفظ سلامت خانواده ها در مناطق زلزله زده به ویژه مادران و کودکانی که در معرض آسیب های جدی هستند، تیم های سلامت مستقر در مناطق زلزله زده مراقبت های بهداشتی را به صورت مستمر ادامه می دهند.
وی افزود: در اولین ساعات وقوع زلزله با اعزام تیم های سلامت به مناطق زلزله زده، سلامت اولیه ساکنین این مناطق با اولویت مادران باردار و کودکان زیر ۶ سال انجام شد.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه افزود: تهیه و توزیع شیر خشک، توزیع اقلام پیشگیری از بارداری، توزیع مکمل جهت مادران باردار و کودکان، توزیع ویتامین D۳ جهت میانسالان و سالمندان، انجام واکسیناسیون، اعزام روانپزشک و روانشناس به منطقه برای عادی سازی شرایط و کنترل افکار مزاحم و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی برای بانوان و شیرخواران از اهم اقدامات مدیریریت سلامت خانواده دانشگاه  در این حادثه به شمار می رود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.