بیمار 56 ساله با عمل جراحی آمبولکتومی جان دوباره یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر پیمان ایزدپناه رئیس بیمارستان خیریه شیراز گفت: آمبولکتومی یا رگ بست برداری (Embolectomy) ، عمل برداشتن لخته های خونی(آمبولی) با شکافتن دیواره رگ خونی است.

وی افزود: بیمار به علت افت سطح هوشیاری و با سابقه مثبت بیماری قلبی فامیلی، پس از مراجعه به بخش اورژانس به سرعت تحت مراقبت های ویژه قلبی عروقی قرار گرفته است.
 
دکتر پیمان ایزدپناه ادامه داد: پس از معاینه تخصصی و انجام اکوکاردیوگرافی، آنژیوگرافی رگ های کرونر و آنژیوگرافی رگ های پولمونر با تشخیص آمبولی ریوی و گرفتگی رگ در هر دو شریان اصلی، عمل جراحی قلب باز همراه با تخلیه لخته از عروق اصلی ریوی، انجام شد.
وی اضافه کرد: آمبولی ریه، وجود لخته خون یا چربی در یکی از سرخرگ هایی است که به بافت شش ها خونرسانی می کند و سبب بسته شدن سرخرگ شده و بنابراین توانایی تنفسی کاهش می یابد و گاهی بافت ریه از میان می رود.
 
دکتر ایزدپناه، درمان آمبولی را آمبولکتومی یا رگ بست برداری معرفی کرد و گفت: عمل برداشتن لخته های خونی(آمبولی) با شکافتن دیواره رگ، انجام می شود.
 
وی افزود: عمل جراحی آمبولکتومی این بیمار پس از پنج ساعت تلاش گروه جراحی با موفقیت به پایان رسید و بیمار پس از آن به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.
 
دکتر ایزدپناه گفت: بیمار هم اکنون در وضعیت عمومی مناسب به سر می برد و تکمیل درمان با داروهای ضد انعقادی ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.