نایب‌رئیس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: در راستای فعالیت‌های استعدادیابی، مسابقات آموزشگاه‌های استان اصفهان در دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی نجف‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حیدری  امروز در سمینار هیأت‌های کشتی شهرستان‌های استان اصفهان با ابراز تشکر از روسای هیأت‌های کشتی به‌واسطه کارهای صورت گرفته، اظهار کرد: در سال 95 تمام مسابقات تکلیفی، اعزام‌ها و برگزاری اردوها در رده‌های سنی مختلف بر اساس تقویم فدراسیون کشتی صورت گرفت.

وی افزود: در سال 95 تیم‌های اصفهان در تمام رده‌ها به‌صورت کامل شرکت کردند، البته توقعی برای نتیجه گرفتن تیم‌های استان نبود زیرا فعالیت هیأت در امر بسترسازی و پشتوانه سازی متمرکز شده است، با این‌حال تیم‌های اصفهان در بخش بزرگ‌سالان کشتی فرنگی و آزاد و جوانان آزاد در مسابقات منطقه‌ای به رتبه دست پیدا کردند.

نایب‌رئیس هیأت کشتی استان اصفهان با اشاره به حضور تیم‌های اصفهانی در اردوهای منطقه‌ای تصریح کرد: تیم‌های استان اردوهای 5 و 10 روزه‌ای را در استان‌های مازندران و خوزستان سپری کردند.

وی بیان داشت: به‌طور میانگین هر دو هفته یک‌بار مسابقات کشتی در سطح استان اصفهان برگزار شد، همچنین میزبان چند اردوی مشترک با استان‌های دیگر بودیم.

حیدری یادآور شد: فعالیت در رشته‌های کشتی سنتی و ساحلی نیز در استان اصفهان آغازشده و در هر دو بخش آقایان و بانوان، به مسابقات کشوری اعزام داشتیم، همچنین در مسابقات جهانی گراپلینگ نیز یک مربی و یک ورزشکار از استان اصفهان در بخش بانوان حضور داشتند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: معرفی نایب‌رئیس بانوان در هیأت‌های کشتی شهرستان‌های استان در سال 95 آغاز شد و در سال 96 نیز در تمام شهرستان‌ها فعال می‌شود.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های اجرایی هیأت در هماهنگی با فدراسیون کشتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در تمام سمینارهای کشوری، مسؤولان هیأت کشتی استان اصفهان حضور داشته‌اند که در این جلسات، سیاست‌های کلان کشتی کشور تدوین و ابلاغ شد.

حیدری در ادامه به فعالیت کمیته‌های مختلف هیأت پرداخت و گزارشی از روند کارهای صورت گرفته در سال 95 ارائه کرد.

وی بابیان اینکه تصمیمات در کمیته فنی اتخاذ می‌شود تا حقی از شهرستان‌ها و ورزشکاران تضییع نشود، گفت: بر اساس دستورالعمل فدراسیون، یک استان به ازای هر هزار ورزشکار، یک داور بین‌المللی دارد؛ ضمن اینکه 68 داور کشتی در سطح استان داریم که 4 داور بین‌المللی هستند.

نایب‌رییس هیأت کشتی استان اصفهان به فعالیت کمیته استعدادیابی نیز اشاره کرد و بیان داشت: کشتی به‌ عنوان ورزش اول کشور از سبد ورزش آموزش‌ و پرورش خارج‌ شده بود اما با تعاملات صورت گرفته با آموزش‌ و پرورش استان، قرار است مسابقات نواحی برگزار شود.

 این جلسه با تأخیری بلندمدت برگزار شد و تا یک ساعت پس از شروع رسمی برنامه نیز خبری از رئیس هیأت و نایب‌رئیس بانوان هیأت نبود که با توجه به سابقه هیأت کشتی در بی‌نظمی جلسات و نشست‌های خبری، دلیل استقبال بسیار کم اصحاب رسانه مشخص شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار