معاون نخست‌وزیر ژاپن گفت توافق‌های تجاری چندجانبه، تامین تقاضای آمریکا را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "تارو آسو" -- معاون نخست وزیر ژاپن -- گفت کشورش برای حصول توافق تجاری دوجانبه با آمریکا، نسبت به توافق چندجانبه "شراکت ترنس-پسیفیک" آزادی عمل کمتری دارد. اظهارات وی در حالی مطرح شده است که آمریکا می‌کوشد برای گشایش بازارهای به شدت محافظت شده، مانند بخش کشاورزی، بر ژاپن اعمال فشار کند.

وی گفت تحت مفاد شراکت ترنس-پسیفیک، ژاپن می‌توانست به طور بهتری پاسخگوی تقاضا در آمریکا باشد؛ زیرا ژاپن می‌توانست از طریق همکاری با دیگر کشورها، کسری‌های خود را جبران کند.

آسو روز چهارشنبه در یک سمینار در دانشگاه کلمبیا گفت: "در یک توافق دوجانبه، شما قادر به انجام این امر نخواهید بود. شما آنچه با توافق با آمریکا را از دست می‌دهید را به دست نخواهید آورد."

اظهارات آسو، بیانگر مواضع ژاپن در قبال همکاری‌های تجاری دو جانبه با دولت آمریکا است. دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – شراکت ترنس-پسیفیک که به امضای 12 کشور رسیده بود را ترک کرده است.

توکیو بیم آن دارد که حصول توافق دوجانبه با آمریکا، موجب افزایش فشار واشنگتن برای گشودن بازارهای با اهمیت سیاسی، مانند کشاورزی و گوشت، شود.

پس از نخستین دور مذاکرات در توکیو که روز سه‌شنبه انجام شد، ژاپن و آمریکا درباره چگونگی طرح‌ریزی چارچوب گفتگوهای اقتصادی دوجانبه همچنان اختلاف نظر قابل توجهی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار