دومین همایش بین المللی مداخلات پیچیده عروق قلبی و محیطی در شیراز گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زیبایی نژاد دبیر علمی و رئیس همایش مداخلات پیچیده عروق قلبی و محیطی گفت: این همایش با هدف بررسی جدیدترین دستاوردهای علم پزشکی در زمینه شیوه های نوین جراحی های غیر تهاجمی قلب و عروق با حضور 100 پزشک ، متخصص و صاحب نظر علوم قلب از سراسر کشور ،ایتالیا و لهستان در شیراز در حال برگزاری است.  

 
وی اظهار کرد: از 100 مقاله دریافت شده، 56 مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شد که متخصصان در قالب آن ها تجارب بالینی خود در بکارگیری روش های نوین درمانی قلب و عروق بر روی بیمارانشان را در اختیار سایر شرکت کنندگان قرار می دهند.  
 
زیبایی نژاد تصریح کرد: در این همایش دو سخنران هم از کشور ایتالیا و لهستان  به ارایه مقاله می پردازند.  
 
زیبایی نژاد افزود: مداخلات پیچیده قلب و عروق همان روش های پیچیده غیر جراحی و بدون بیهوشی و بازشدن قفسه سینه بیمار است که می تواند در درمان بسیاری از عوارض قلبی جایگزین روش های جراحی باز قلب شود.
 
وی افزود: در این روش ها آنژیوپلاستی و بالون گزاری و استنت گزاری های پیچیده عروق قلبی و محیطی ، بیمار میتواند در عرض 24 ساعت روی پای خود بایستد و بهبود یابد و دیگر نیازی به جراهی های باز و پر خطر نخواهد داشت.   
 
دبیر اجرایی همایش اظهار کرد: با وجود توانمندی بالای علمی و تخصصی پزشکان ایرانی در بکار گیری این روش های نوین و پیچیده درمان های قلبی اما هزینه های بالای عمل، حمایت نکردن پوشش های بیمه ای و نبود تجهیزات کافی، استفاده از این توان علمی بالا متخصصان را با مشکل رو برو کرده است.  
 
به گفته متخصصان این همایش؛ از هر 100 مرگ و میر 50تا 60 مورد ناشی از بیماری های قلبی است و در هر 100 بیمار آنژیوگرافی حدود 30 درصد نیاز به مداخلات پیچیده قلبی چون آنژیو پلاستی، بالون و استنت گزاری دارند، 15 تا 20 نفر نیاز به جراحی باز و 40 تا 50 نفر به سمت دارو درمانی می روند.  
 
این همایش تا فردا جمعه در شیراز ادامه دارد.  

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار