بندرعباس؛

همکاری سرمایه گذاران ایتالیایی برای تولید انرژی پاک در هرمزگان

برای تجمیع فعالیت های مرتبط با تولید انرژی پاک در هرمزگان، 744 هکتار زمین اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس؛مسعود پاکزاد مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در نشست مشترک با سرمایه گذاران ایتالیایی در حوزه تولید انرژی پاک گفت: این زمین در حومه شهر بندرعباس در جاده بندرعباس میناب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اختصاص این زمین برای تسریع در فعالیت های سرمایه گذاری در زمینه تولید برق از انرژی های پاک نظیر انرژی خورشیدی است تا تمامی سرمایه گذاری این بخش در یک جا مستقر شوند و با کمترین مشکلات و بروکراسی اداری اقدام به سرمایه گذاری و تولید انرژی کنند.

فابیو تورزنی رئیس هیات سرمایه گذاری ایتالیا نیز در این نشست گفت: هدف ما از سفر به ایران به ویژه استان هرمزگان در مرحله نخست شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری این استان در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشید و بادی است و هرمزگان از ظرفیت های خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی افزود: هدف دیگر ما اجرای طرح های سرمایه گذاری با مشارکت شرکت ها و نیروی کار ایرانی در تولید انرژی های نو و در نهایت انتقال دانش تولید انرژی پاک به شرکت های ایرانی است.

رئیس هئیت سرمایه گذاری ایتالیا گفت: برنامه ما در هرمزگان ساخت نیرو گاه های کوچک خورشیدی تا 25 مگاوات و ساخت نیروگاه های بزرگ تولید انرژی های نو است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.