مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان چادگان از امداد رسانی به بیش از یک هزار نفر خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن نظری مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان چادگان یک هزار و 287 ماموریت اورژانس 115 انجام شد که از این تعداد، 898 مورد غیرتصادفی و 389 مورد تصادفی بود ،افزود: پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان در سال گذشته به یک هزار و ۲۸۷ ماموریت اعزام شدند که ۳۰ درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث رانندگی بود.
 
وی افزود: در مجموعِ ماموریت‌های غیرتصادفی، ۵۶۲ نفر پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل و ۳۶۶ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند؛ در مجموع ماموریت‌های تصادفی نیز ۲۶۴ مورد منجر به بستری و ۱۱۸ مورد به صورت سرپایی درمان شدند.
 
مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان چادگان، بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی را مربوط به بیماران قلبی و تنفسی عنوان و تصریح کرد: در این مدت، ۴۷ مادر باردار توسط واحدهای امدادی اورژانس ۱۱۵ چادگان به بیمارستان منتقل شدند.
 
نظری به وقوع ۴ حادثه ویژه در این شهرستان شامل ۳ مورد حادثه رانندگی و یک مورد مسمومیت غذایی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پرسنل فوریت‌های پزشکی شهرستان چادگان در سال ۹۵ برای پوشش امداد- سلامت مراسم ملی و مذهبی، ۳۶۰ نفر-ساعت مستقری داشتند که ۱۸۰ ساعت استقرار آمبولانس را شامل می‌شود.
 
وی، جمعیت شهرستان چادگان را بالغ بر ۳۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: فوریت‌های پزشکی این شهرستان دارای دو پایگاه شهری و جاده‌ای و ۱۹ نفر پرسنل است که به صورت شبانه روزی به امدادرسانی به مصدومان و بیماران اورژانسی مشغول هستند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.