نماینده طلاب و فضلای استان همدان از برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان نیمه دوم اردیبهشت ماه در قم خبر داد.

کنگره بزرگداشت ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان در قمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الاسلام رضوی‌مهر با اشاره به اینکه این کنگره با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و مسئولان استان همدان در سالن دارالشفای قم برگزار می شود، افزود: استان همدان بیش از 8 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که در این میان 101 نفر از شهدا را طلاب و روحانیون تشکیل می دهند.

وی در خصوص جایگاه روحانیت در عرصه دفاع مقدس افزود: هرگز حضور روحانیت در دفاع مقدس را هیچ شخصیت منصفی فراموش نمی کند به اقرار فرماندهان نظامی حضور طلاب و فضلاء در دوران دفاع مقدس حضوری تاثیر گذار و محوری و عاطفه ای به یاد ماندنی برای رزمندگان محسوب می شده است.

رضوی مهر خاطرنشان کرد:سخنرانی های حماسی و تفکیک جهاد از تجاوز و کشور گشایی و تبیین هجرت و شهادت و جهاد به عنوان مفاهیم ارزشی اسلام از جمله رسالت های روحانیت در میان دسته ها و گروهها و گردان ها و تیم ها و لشکرهای سپاه و بسیج و ارتش به شمار می آمده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شهدای روحانی مظلوم ترین شهدایی هستند که هنوز هم نتوانسته ایم دانش نامه ای مستقل در رثا و شناخت افکار بلند ایشان برای جامعه داشته باشیم که به حق خود موجب یک انقلاب فرهنگی در حوزه ها گردیده اند امید است بتوانیم دانش نامه شهدای روحانی را تدوین نمائیم.

وی با تاکید بر حضور غیر قابل انکار در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در این عرصه سلسله برگزاری همایش ها و نشست ها و کنگره ای که به یاد شهدا برگزار می شود علاوه بر ایجاد رغبت روحیه انقلابی در بین طلاب از خدمات و تلاش های مجاهدانه طلاب نیز رونمایی کرده و نسل کنونی را الفتی مستحکم با فعالیت های رزمی و تبلیغی طلاب می بخشد.

حجت‌الاسلام  رضوی‌مهر اظهار داشت: ما درصدد هستیم تا با برگزاری 3 جلسه و پیش نشست در کنگره شهدای روحانی استان همدان در قم ، همدان و تهران بتوانیم با چاپ وصایا، تصاویر، دل نوشته ها و خاطرات این عزیزان فرهنگ جهاد و شهادت را در کنار حجره نشینی این یاران باوفا به رخساره تاریخ به تصویر کشیده و به عنوان اسناد ماندگار دفاع مقدس بر کتب قطور جبهه و جنگ بی افزاییم.

وی یادآور شد: تشکل طلاب و فضلای همدانی درصدد هستند تا دیدارهایی را در این زمینه با خانواده شهدای همدانی داشته باشند همچنین با حضور آیت الله نوری همدانی به عنوان سخنران اصلی این همایش فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان یک فرهنگ ثابت و همیشگی و فعالیت طلاب را به عنوان یک رسالت اصلی به گوش جهانیان برسانیم.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار