نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان پنجشنبه هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوالفضل دربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت :  یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل در سال۹۶ که طی روزهای آتی اجرا می شود  برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز برای نوزدهمین سال پیاپی خواهد بود.

وی افزود: این مراسم که با حضور بیش از ۱۵۰ خیر مدرسه ساز استان سمنان و مهمانان کشوری در سمنان برگزار خواهد شد، در کنار جمع آوری کمک های مالی برای ساخت مدارس، به نوعی تجلیل از خیران مدرسه ساز استان نیز محسوب می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، گفت: کمک خیران مدرسه ساز استان طی سال های اخیر خوشبختانه توانسته زیرساخت های خوب تحصیلی را نصیب شهرستان های هشت گانه استان کند که از این بابت شایسته قدردانی هستند.

دربانی با بیان اینکه ۲۶۲ خیر مدرسه ساز در استان سمنان شناسایی شده اند، تاکید داشت: یکی از اهداف این قبیل همایش ها افزایش تعداد خیران مدرسه ساز است چرا که استان کشاورزی و صنعتی سمنان قطعا ظرفیت حضور قریب به ۵۰۰ خیر مدرسه ساز را دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، گفت: از میان این تعهدات خیران مدرسه ساز، ۶۰ درصد یا ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وجه، تا کنون به نوسازی مدارس استان تخصیص پیدا کرده که با این اعتبارات اقداماتی مانند مدرسه سازی در شهرک های مسکن مهر، روستاها و تجهیز مدارس انجام شده است.

دربانی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۸۳ مدرسه با  ظرفیت ۴۳۱ کلاس درس و با زیربنای ۷۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در استان سمنان ساخته شده و امروز دانش آموزان در آنها درس می خوانند که در این راستا کمک خیران مدرسه ساز بسیار قابل توجه بود.

وی افزود: از مجموع ۸۳ واحد آموزشی ۴۲مدرسه تماما با هزینه خیران مدرسه ساز ساخته و به بهره برداری رسید که نشان دهنده مشارکت بالای این قشر خیر اندیش در سطح جامعه است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.