اهواز؛

برنامه پاکسازی مشارکتی به مناسبت روز زمين پاك

پويش سفيران سبز زمين برنامه پاکسازی مشارکتی به مناسبت روز زمين پاك و با شعار «طبيعت شيمبار ؛ بدون زباله زيباست» با هدف حساس سازی جامعه محلی و گردشگران در باخورد با مشکلات محیط زیست انجام گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛دهكردي ،مدير مهرورزان زمين و دبير پويش سفيران سبز زمين بيان كرد: بیشتر افرادی که دراین اقدام محیط زیستی مشارکت داشتند با دیدن اعضا این پويش که در حین جمع آوری زباله ها بودند به آنها پیوستند.

دهكردي افزود: در این برنامه که با هدف فرهنگ سازی در زمینه نریختن زباله انجام شد، درکنار کمک به پاکسازی محیط زیست ، آموزش عمومی در خصوص رهانکردن زباله ها در طبیت نیز ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه برای تجزیه هر پلاستیکی که به سادگی دور ریخته می شود افزون بر 500 سال زمان نیاز است ، اظهار کرد : شهروندان که برای تفریح به طبیعت می روند با همراه داشتن کیسه زباله ، ضمن جمع آوری زباله های رهاشده از آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

دبير پويش سفيران سبز زمين افزود :فعالان و دوستداران محيط زيست با همکاری اداره محيط زيست انديكا ومردم در مدت يك ساعت حدود ٦٠ کیسه زباله در مسافت دوکیلومتر جمع آوری کردند و به مرکز دفن زباله انتقال دادند.

وی گفت: در انجام این کار ارزشمند از کودک پنج ساله تا افرادی با بیش از 60 سال سن مشارکت داشتند .

دهكردي افزود : در ايام تعطيلات نوروز ٩٦ پويش سفيران سبز زمين كار آموزش ، سالم سازي و ترويج فرهنگ محيط زيستي را آغاز كرده و در ادامه و در مناسبت هاي خاص اين پويش در كل استان ادامه خواهد يافت .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.