نصیر احمد نور سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان فردا به مناسبت عید مبعث مهمان رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

سفیر افغانستان فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کند

یک منبع آگاه در سفارت افغانستان در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، از دیدار نصیر احمد نور سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید مبعث خبرداد.

اضافه می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله به مناسبت عید سعید مبعث با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی دیدار می‌کنند. ایشان در بخشی از بیناتشان در دوم اردیبهشت 1395 درباره لزوم مقابله با طاغوت فرمودند: «خداوند صلاح بشر را می‌خواهد، طاغوت فساد بشر را می‌خواهد. با یک بمب صدها هزار نفر را در یکی دو شهر میکُشند و از بین میبرند، حاضر نیستند عذرخواهی کنند؛ زیرساخت‌های کشوری مثل افغانستان و عراق و بقیّه‌ کشورهای این منطقه را، یا خودشان و یا عواملشان نابود می‌کنند، به روی خود هم نمی‌آورند و راه را ادامه می‌دهند و این جبهه‌ جاهلیّت است. جاهلیّتِ امروز، در روح و معنا، همان جاهلیّت دوران پیغمبر است؛ البتّه با ابزارهای جدید، با شاکله‌ جدید، با تدابیر جدید. این [وضعیّت‌] یک وظیفه‌ای را بر عهده‌ همه‌ مسلمانها و بر همه‌ امّت اسلامی مسلّم می‌کند؛ وظیفه وظیفه‌ مقابله است.»

ایشان در بخش دیگری از بیانانشان می‌افزایند: «امروز، وظیفه‌ ما مسلمانها آگاه شدن و آگاه کردن دنیا از حقیقت بعثت است. بعثت یعنی برانگیختگی برای نجات انسان و برای نجات بشر؛ بعثت یعنی استقرار نظام صلاح و سداد در میان جامعه‌ بشری؛ این معنای بعثت است. بعثت یعنی خیرخواهی برای تمام آحاد بشر؛ ما برای تمام آحاد بشر خیرخواهیم و حتّی برای همان رؤسای فاسدِ مفسدِ رژیم‌های طاغوتی دعا میکنیم که خدای متعال آنها را هدایت کند؛ یا هدایتشان کند و از راه غلط برگرداند، یا عمرشان را کوتاه کند که بیشتر از این فساد نکنند، بیشتر از این موجب غضب الهی نشوند؛ این‌هم واقعاً دعای خیر است. اسلام خیر همه‌ بشریّت را میخواهد، پیغمبر میخواهد.»
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار