به گزارش خبرنگار
صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تعطیلات نوروز دو برند معروف لبنی در سایه غفلت دستگاههای نظارتی اقدام به افزایش قیمت شیر و ماست کردند که با سرو صدای افزایش بدون مجوز قیمت در رسانهها سازمان حمایت هشدارهایی مبنی بر بازگشت قیمتها به روند قبلی خودرا به کارخانههای متخلف داد.
گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان حاکی از آن است که قیمت شیر یک لیتری همچنان ۲ هزار و ۵۰۰ و ماست یک کیلویی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و این درحالی است که قیمت قبلی شیر ۲ هزارو ۲۰۰ و ماست ۹ هزار تومان بوده است.
حال جای سوال است که چرا مسئولان دستگاههای نظارتی از موضع خود کوتاه میآیند و اجازه افزایش قیمت به کارخانههای لبنی را میدهند؟
البته نا گفته نماند که برندهای دیگر محصولات لبنی در این آشفته بازار فرصت را غنیمت شمرده تا نرخ محصولات خود را افزایش دهند.
طبق گفته یکی از فروشندگان فروشگاههای زنجیرهای علی رغم آنکه تنها یک ماه از سال جدید گذشته، اما در پی عدم برخورد دستگاههای نظارتی در خصوص افزایش بی رویه قیمتها برخی دیگر از برندها ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان نرخ برخی محصولات خود را افزایش دادند.
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار
صنعت، تجارت وکشاورزی درباره افزایش ادامه دار قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: چنین امری واقعیت ندارد چرا که آن دو برند لبنی که درتعطیلات نوروز بدون مجوز قیمت محصولات خود را افزایش دادند با هشدار سازمان حمایت نرخ محصولات را به قیمتهای قبلی عودت دادند.
وی افزود: در مکاتبه سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده با انجمن مقرر شد صنایع لبنی برای جبران ضرر ور زیان احتمالی اسناد و مدارک خود را برای بررسی قیمتها در اختیار سازمان حمایت قرار دهند.
به گفته باکری انجمن اخیرا به تمامی واحدهای لبنی اعلام کرده که درصورت ادعایی مبنی بر ناهمخوانی هزینه تولید با فروش، اسناد و مدارک خود را در اختیار سازمان حمایت قرار دهند.
دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش قیمت محصولات لبنی در ماه رمضان وجود دارد، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باید ادله و مدارک صنایع لبنی مبنی بر جبران ضرر و زیان احتمالی را بررسی نماید و از آنجا که این امر نیازمند زمان است از این رو بعید به نظر میرسد که نرخها برای ماه رمضان تغییر یابد.
انتهای پیام/