اردبیل؛

فعالیت 201 هنرستان کار و دانش و فنی و حرفه ای در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۰۱ هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند که ۳۷ درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های مختلف در این مدارس تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری افزود: به مناسبت هفته معرفی مشاغل و در راستای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس نهم در تمامی هنرستان‌های استاننمایشگاه مشاغل برپا شده تا رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌های در انتخاب رشته دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد، گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است که این سیاست با جدیت در استان اردبیل نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به شعارسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بیان کرد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان مستعد را به رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای سوق دهیم می‌توانیم در آینده اشتغال کشور را بهبود بخشیده و زمینه برای افزایش تولید و اشتغال را فراهم کنیم.

ناصری با بیان اینکه در هنرستانهای استان همیشه در طول سال برای دانش‌آموزان پایه نهم باز است، تصریح کرد: با مدیران و مسئولان هنرستانهای استان هماهنگ شده تا از ورود دانش‌آموزان پایه نهم به این مدارس استقبال کنند تا این افراد با بازدید از هنرستانها و آموزشهای آن بتوانند رشته‌های مورد را شناسایی کنند و زمینه برای ورود آنها به رشته‌های فنی و حرفه‌ایو کاردانش فراهم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر201 هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند که 37 درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های مختلف در این مدارس تحصیل می‌کنند که تلاش می‌کنیم این درصد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.