کرمانشاه؛

برگزاری کنفرانس بین‌المللی "فناوری و انرژی سبز"

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی "فناوری و انرژی سبز" با بیان اینکه این کنفرانس 14 اردیبهشت به همت موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار می شود.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی "فناوری و انرژی سبز" با بیان اینکه این کنفرانس 14 اردیبهشت به همت موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار می شود، گفت: تاکنون حدود 350 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است.

مسلم حدیدی هدف از برگزاری این سمینار را در درجه اول فرهنگسازی در خصوص انرژی‌های سبز و سپس شناسایی افرادی که در این حوزه کار کرده و ایده‌های نو دارند دانست و گفت: استفاده از انرژی و سوخت فسیلی پیامدهایی از جمله افزایش گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین را در پی دارد و در چنین شرایطی به جای استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر باید به سمت انرژی‌های نو برویم.

حدیدی با بیان اینکه این کنفرانس در سه بخش ارائه مقالات، ایده‌های فناورانه و نمایشگاه برگزار می‌شود، یادآوری کرد: نمایشگاه در خصوص دستاوردهای انرژی نو خواهد بود که در حاشیه کنفرانس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اغییر تاریخ برگزاری این کنفرانس از هفتم به چهاردهم اردیبهشت، اظهار کرد: این کنفرانس یک روزه خواهد بود و از میهمانان ملی و بین‌المللی برای شرکت در آن دعوت شده است. مهمانان خارجی ما از کشورهای "مالزی" و "عراق" هستند و از مسئولین کشوری نیز دعوت شده است.

 

حدیدی مهلت ارسال آثار را نیز تا پنجم اردیبهشت عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون 350 مقاله دریافت کرده ایم که پس از داوری، مقالات برگزیده به صورت پوستر و یا سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه از استان‌های دیگر از جمله تهران، اصفهان، اراک و ... استقبال خوبی صورت گرفته و حدود 70 درصد مقالاتی که دریافت کرده ایم از استان‌های دیگر بوده است.

معاون پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اینکه این اولین بار است که چنین کنفرانسی به این وسعت در کرمانشاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفته، بنا داریم این کنفرانس را در سال‌های آینده نیز تکرار کنیم.

حدیدی اظهار کرد: دو کمیته علمی داخلی و خارجی برای این سمینار در نظر گرفته شده که اساتیدی از داخل و خارج کشور و خصوصا داخل استان در این کمیته مشارکت دارند.

به گفته این مسئول حامیان این کنفرانس نیز سازمان محیط زیست، انجمن انرژی ایران، انجمن کالم مالزی، دانشگاه UTM، پژوهشکده هواشناسی، پژوهشکده محیط زیست، پژوهشکده فناوری، پژوهشکده توسعه کالبدی و برخی دستگاه‌ها و ادارات استان هستند.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.