معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: همزمان با تعطیلی مدارس در ایام تابستان خدمات آموزشی مراکز فرا آموز در قالب طرح اوقات فراغت اجرا می شود.

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش مهارت های رفتاری در نوجوانان و کودکان نیز شهرداری تهران برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیس مراکز فرا آموز برای گروه سنی ۶ تا ١٢ سال کرده است.

وی با بیان اینکه یادگیری مهارت های زندگی، تقویت روابط اجتماعی، آشنایی با مفهوم سلامت اجتماعی، پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها و کاهش رفتارهای پرخطر از جمله اهداف مراکز فرا آموز است، افزود: در هر منطقه از شهر تهران یکی از این مراکز با نام های مختلف ایجاد شده که به وسیله مربیان مجرب و آشنا به مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری و با ایجاد محیطی خلاق و شاد این کارگاه های آموزشی تشکیل می شوند.

عبداللهی تصریح کرد: آموزش جلوگیری از رفتارهای اعتیاد آور مانند اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مد و مدگرایی همچنین غذاهای آماده و فست فود از دیگر برنامه های مراکز فرا آموز است که هم اکنون این مراکز در ١۵ منطقه فعال بوده و در سایر مناطق نیز در مرحله جانمایی و راه اندازی است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  با اشاره به اینکه فعالیت عمده مراکز فر آموز در قالب آموزش های رفتاری، بازیافت، خلاقیت، حقوق و تکالیف شهروندی، مجسمه سازی، نقاشی، نمایش، خلاقیت های هنری همچنین بازی های محلی و فکری است، ادامه داد: مرکز فرا آموز در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس نیز خدمات آموزشی خود را در قالب طرح اوقات فراغت به مخاطبان گروه هدف خود یعنی دانش آموزان ارایه می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار