مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۰۱ هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند که ۳۷ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در رشته‌های مختلف در این مدارس تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری در افتتاح نمایشگاه هفته مشاغل که در هنرستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد،اظهار داشت: به مناسبت هفته معرفی مشاغل و در راستای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس نهم در تمامی هنرستان‌های استان نمایشگاه مشاغل برپا شده تا رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی در انتخاب رشته دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد، گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است که این سیاست با جدیت در استان اردبیل نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید افزود: اگر بتوانیم دانش‌آموزان مستعد را به رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای هداست کنیم می‌توانیم در آینده اشتغال کشور را بهبود بخشیده و زمینه برای افزایش تولید و اشتغال را فراهم کنیم.

ناصری با اینکه استان اردبیل در جذب دانش‌آموزان به رشته‌های کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای در حد میانگین کشوری است گفت: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش رسیدن میزان تحصیل دانش‌آموزان در این رشته‌ها به 50 درصد است تلاش می‌کنیم تا در افزایش این جمعیت اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.