ملکی از افزایش هزار و 500 تومانی نرخ هر کیلو گوشت گوسفندی طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش هزار و ۵۰۰ تومانی ۳۴ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ به مغازه دار و ۳۹  الی ۴۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به دلایل گرانی نرخ گوشت گوسفندی در بازار افزود: وقوع سیل در مناطق آذربایجان و بارش‌های شدید در مناطق کرمانشاه کاهش عرضه دام را به همراه داشت و از طرفی در پی بارش‌های مناسب و رویش علف در صحرا دامداران از عرضه دام در جهت افزایش وزن بره امتناع می‌کنند.

ملکی ادامه داد: البته صادرات غیر مجاز دام در وضعیت کنونی بر افزایش قیمت گوشت بی تاثیر نیست.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که گوشت گوسفندی در قصابی‌ها بالای ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: نرخ هر کیلو شقه گوسفندی در قصابی‌ها ۳۹ و حداکثر ۴۰ هزار تومان است، اما ناگفته نماند که نرخ ران، سردست متفاوت است و تنها قیمت آن براساس تعامل مشتری و مغازه تعیین می‌شود.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت قیمت گوشت طی روزهای آتی در بازار تصریح کرد:براساس تجربه سال‌های گذشته پیش بینی می‌شود که حداکثر افزایش قیمت تا ۲۰ اردیبهشت ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد ابوالحسنی
۲۰:۰۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باعرضه سلام.دامداری کاره پر کار و سختی هست
آخرین اخبار