پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و دیگر ارزهای معتبر جهان به بالاترین حد خود در سال جاری میلادی رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بورسیه؛ در پی پیروزی امانوئل ماکرون، یکی از دو نامزد پیروز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و دیگر ارزهای معتبر جهان به بالاترین حد خود در سال میلادی جاری رسیده است.

بر این اساس، پیروزی ماکرون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با بیشترین آراء و بر اساس نتایج همه نظرسنجی ها پیروزی قاطع وی در دور دوم این انتخابات در برابر مارین لوپن، رهبر جبهه ملی و نامزد جناح راست افراطی در این انتخابات، خطر فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) را دور کرده است. این مسئله از آنجا در میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نگرانی ایجاد کرده بود که لوپن در تبلیغات و کارزارهای انتخاباتی وعده داده است در صورتی که رئیس جمهور فرانسه شود درباره خروج فرانسه از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار خواهد کرد و به فرانک فرانسه (پول ملی فرانسه در گذشته) باز خواهد گشت.

اما اکنون که چند روز از اعلام پیروزی ماکرون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می گذرد ارزش یورو در برابر به بالاترین حد خود از اول امسال تاکنون رسیده است. به طوری که اکنون هر یورو برابر  1.0932  دلار(در مقیاسی گسترده تر هر هزار یورو برابر هزار و 93 دلار و 20 سنت) داد و ستد می شود.

به لحاظ درصدی، ارزش یورو برابر دلار آمریکا از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه شش درصد افزایش یافته است. سرمایه گذاران اکنون مطمئن هستند که ماکرون با نسبت آراء زیادی بر لوپن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز خواهد شد.

نتایج نظرسنجی هایی که تاکنون انجام گرفته است همگی تاکید می کنند که امانوئل ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با بیش از60 درصد آرا بر لوپن پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار