نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی وضعیت فاضلاب این شهرستان را بحرانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای در این خصوص بیان کرد: در سال‌های گذشته شبکه فاضلاب و پمپاژ تلمبه‌خانه‌ها در شادگان به حال خود رها شده و این مساله باعث شده تا مردم از این موضوع رنج ببرند.

وی افزود: اکثر اوقات در شادگان شاهد طغیان فاضلاب در خیابان‌ها و معابر هستیم و در برخی از محله‌‌ها فاضلاب‌ وضعیت بسیار حاد و نگران‌کننده‌ای دارد.

ناصری‌نژاد با اشاره به این‌که وضعیت فاضلاب بخصوص در حاشیه شهر وضعیت خوبی نیست، اذعان داشت: از ابتدای ورود به مجلس، به دنبال وضعیت فاضلاب شادگان بودیم و در این زمینه مسئولان کشوری و استانی را به منطقه آوردیم و تلاش‌هایی در خصوص حل مشکلات، انجام شده اما کار بسیار کند و در حد محدود است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث تزریق اعتبارات برای حل مشکلات فاضلاب و سایر مسایل این بخش بسیار کند است و پولی به پیمانکاران بومی که در منطقه برای حل مشکلات کار کرده‌اند پرداخت نشده است، در این زمینه چند روز گذشته به همراه مدیر عامل آبفا استان بازدیدی انجام گرفت و وضعیت فاضلاب بررسی شد.

وی با بیان این‌که اقدامی در بحث نگهداری از فاضلاب به عمل نیامده است، اظهار داشت: مدیرعامل آبفا استان با توجه به بازدیدی که از وضعیت فاضلاب شادگان داشت اعلام کرد که وضعیت فاضلاب شادگان بحرانی است و به آن رسیدگی فوری خواهد شد و قول تزریق اعتبارات را داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد خاطرنشان کرد: باید تعدادی از تلمبه‌خانه‌ها و خطوط پایه فاضلاب‌ها تعویض و برخی از نقاط خط مجددا احداث شوند. همچنین برخی از مناطق به دلیل این‌که به حال خود رها شده‌اند با مشکلاتی مواجه هستند که باید نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به این‌که فاضلاب شادگان به یک بحران تبدیل شده است، افزود: با این وضعیت کشاورزی، سلامت مردم و حتی تالاب شادگان تهدید می‌شود و به خطر می‌افتد.

نماینده مردم شادگان با بیان این‌که اگر به وضعیت فاضلاب شادگان رسیدگی نشود خطرات فراوانی محیط زیست و سلامت مردم را تهدید می‌کند، اذعان کرد: فاضلاب شهرستان شادگان وقتی خارج می‌شود به طرف تالاب رها می‌شود و این قضیه برای مردم و کشاورزی بسیار خطر دارد و در این زمینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان مهم است.  

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.