استاندار فارس، در بازدید از مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس در عرصه پزشکی کشور جایگاه ممتازی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افشانی استاندار فارس افزود: 97 شرکت دانش بنیان، در عرصه های مختلف در استان فارس، فعالیت دارد.


او از برداشتن گام های مهمی در این عرصه در استان فارس خبر داد و یادآور شد: در حوزه پزشکی در کشور ممتاز هستیم و کارهای بی نظیری انجام شده است.

در حوزه پزشکی در کشور ممتاز هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار کرد: چهار طبقه از برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پژوهش های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اختصاص یافته است و تعدادی نیز در بیمارستان های دانشگاه، مشغول به فعالیت هستند.

دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به فعالیت 6 مرکز رشد فناوری در این دانشگاه، گفت: هر کدام از این مراکز، تعدادی شرکت دانش بنیان زیرمجموعه دارد.

او ادامه داد: در مجموع، 144 محصول از این شرکت ها تاکنون تولید شده است و از 86شرکت راه اندازی شده، 28شرکت در برج پژوهشی مستقر شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پیگیری برای ساخت ساختمان جدید پژوهشی در مجموعه این دانشگاه، گفت: در این ساختمان جدید، دو اتاق تمیز هم راه اندازی می شود.
در حوزه پزشکی در کشور ممتاز هستیم
پیگیری 6 طرح پژوهشی سلول های بنیادی در مرکز جامع سلول های بنیادی دانشگاه، دیگر دستاورد پژوهشی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد و افزود: همچنین فعالیت های ژن درمانی و کار بر روی سلول های کبد نیز در این دانشگاه در حال انجام است و در سال گذشته توانستیم به بیشترین تعداد پیوند کبد در دنیا، دست یابیم.

دکتر ایمانیه همچنین از اختصاص یک طبقه در بیمارستان تازه تاسیس ابوعلی سینا به سلول های بنیادی خبر داد و گفت: همچنین کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه نیز توانسته اند در جشنواره رازی، به رتبه نخست دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور دست یابند.

پیگیری 6طرح بالینی، دیگر موردی بود که رئیس دانشگاه یادآور شد و ادامه داد: پارسال، 1 هزار و 600 مقاله علمی از این دانشگاه به چاپ رسیده، 24 مجله نیز در این دانشگاه به چاپ می رسد که اغلب، در آی اس آی ارائه می شوند.

وی به پیگیری راه اندازی چند کوهورت در شهرهای استان، به عنوان دیگر دستاورد پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و تداوم و ارتقای این را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.