کرمانشاه؛

پیش بینی خرید بیش از 50هزار تن گندم

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پیش بینی می شود امسال از مزارع زیرکشت این شهرستان 55 هزار تن گندم برداشت شود که انتظار می رود نسبت به سال گذشته 5000 تن افزایش تولید داشته باشیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سعید حیدرپور افزود: در نظر است بیش از 50 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان گیلانغربی خریداری شود که درصورت تحقق آن  این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی همراه خواهد بود.


وی با بیان اینکه امسال 23 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم  و4هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته است  اضافه کردسطح زیرکشت کلزا نیز 40 هکتار است .


 مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: با توجه به گستردگی منطقه 92 دستگاه کمباین  جهت انجام کار برداشت پیش بینی شده که 42 دستگاه آن بومی منطقه ومابقی از شهرستانهای استان و استانهای همجوار تامین شده است تا کاربرداشت محصولات را انجام دهند.

حیدرپور گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیری شهرستان گیلانغرب از اول خرداد ماه و در نقاط سردسیر نیز از تیر ماه آغاز خواهد شد.

گیلانغرب دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی ودامی دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.