مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: در بخش آزادراه‌های دولتی تنها سه آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی می‌توانند از مسافران عوارض دریافت کنند.

تن‌ها سه آزاد راه دولتی حق دریافت عوراض از مسافران را دریافت/هرساله گردش مالی پیمانکاران بخش خصوص مورد بررسی قرار می‌گیرد
حسین متولی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه‌های کشور در گفتگو با  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه آزاد راه‌ها در کشور ۲ دسته هستند، گفت: آزاد راه‌های دولتی که مشخصات آزادراهی را کامل دارند و دیگری آزادراه‌های مشارکتی است که توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۵ آزادراه‌های دولتی در کشور ساخته شده است، گفت: ۲۲ درصد از شبکه آزاد راهی کشور دولتی است و در حال حاضر ۳ آزاد راه از جمله آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی می‌توانند از مسافران عوارض دریافت کنند ، مابقی آزادراه‌های دولتی از مسافران عوارض دریافت نمی‌کنند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور اظهار داشت: مرجع اصلی که اجازه می‌دهد آزادراه‌ها از مسافران عوارض دریافت کنند شواری اقتصاد است ، این در حالی است که آخرین مصوبه دریافت عوارض مربوط به مهر ماه ۱۳۹۳ است.
 
متولی تصریح کرد: آزادراه‌های مشارکتی که توسط بخش‌خصوصی ساخته می‌شود بعد از پایان دوره ۵ ساله احداث می شود و سازنده جهت دریافت اصل و سود سرمایه گذاری خود طی مدت ۱۸ الی ۲۱ سال اقدام به دریافت عوارض می‌کند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور اظهار داشت: البته مسئولان دولتی و ناظران هرساله گردش مالی پیمانکاران این آزاد راه‌ها را بررسی و در صورت مشاهده مشکل در دریافت عوارض تجدیدنظر می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار