اگر افزایش قیمت بلیط هواپیما بدون بهبود کیفیت و یک طرفه فقط به نفع شرکت‌های هواپیمایی و به ضرر مردمی که نیاز فوری به جابه‌جایی دارند باشد، ارزشمند نیست.

علی‌اکبر آقایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ در مورد آزادسازی نرخ بلیط هواپیما گفت:‌ اگر افزایش قیمت بلیط هواپیما بدون بهبود کیفیت و یک طرفه فقط به نفع شرکت‌های هواپیمایی و به ضرر مردمی که نیاز فوری به جابه‌جایی دارند باشد، ارزشمند نیست.

نماینده مردم سلماس در ادامه با بیان اینکه از سال دوم قانون برنامه پنجم نرخ بلیط باید شناور باشد ابراز کرد: دولت و وزارت راه باید ناظر بر کیفیت خدمات‌دهی ویژه در مناطق محروم باشند اصل شناور شدن و افزایش نرخ بلیط‌ها در پیک مسافری مانند ایام عید به خودی خود اقدام بدی نیست به شرطی که در این راستا خدمات‌دهی فداي ازاد سازي قيمت ها نشود.

آقایی در ادامه اظهار داشت: استفاده‌کنندگان از هواپیما به جهت ضرورت از نظر محدودیت زمان یا نیاز به حمل‌ونقل سریع به این وسیله روی می‌آورند و با توجه به حجم کم این وسیله نقلیه نسبت به سایر خطوط حمل‌ونقلی، بیشتر افراد متقاضی این وسیله توان مالی بالایی دارند در نتیجه این اقدام تأثیر محسوسی بر تعداد مسافران نخواهد داشت.

نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه ابراز کرد: سازمان هواپیمایی کشور نمی‌تواند برای تمام انواع پروازها یک نرخ ثابت و واحد قرار دهد مثلا در پیک سفر با این نرخ بالاتر و در ایامی مثل زمستان این نرخ ممکن است ارزان‌تر نیز باشد و افرادی که نیاز به سفر در پیک زمانی خاص ندارند می‌توانند با جابه‌جایی زمان مسافرت خود از سفر ارزان‌تری برخوردار شوند.

ضمن اینکه نوع هواپیما نیز در تعیین قیمت بلیط موثر است و از همه مهم‌تر اعمال حاکمیت و نظارت توسط شورای عالی هواپیمایی می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلیط ، نرخ ، هواپیما ، آزادسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار