کرمانشاه؛

سرمایه انسانی بزرگترین ثروت جهان است

فرماندار شهرستان صحنه گفت : امروز در تمامی حوزه ها به آموزش های فنی و مهارتی نیاز داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار عباس آبادی با تاکید بر توسعه فناوری های جدید و نوین شهرستان صحنه و ترویج فناوری نانو در میان اقشار مختلف جامعه ، بخصوص صنایع و صنوف گفت : با توجه به ظرفیت های شهرستان از اداره کل فنی و حرفه ای استان تقاضای ایجاد کارگاه آموزش فناوری نانو را داریم .

وی اظهار داشت : باید از مراکز فنی و حرفه ای حمایت کرد زیرا آموزش های فنی و مهارتی نقش بزرگی در بحث اشتغال زایی دارد .

فرماندار شهرستان صحنه با بیان این مطلب که سرمایه انسانی یکی از پایه های توسعه ی همه جانبه و بزرگترین منبع ثروت در جهان است گفت: باید با نگاه تخصصی و بازار محور آموزش های فنی و مهارتی را ارائه داد و جوانان صاحب فن و مهارت و افراد توانمند در حرفه های مختلف را تربیت کرد .

عباس آبادی با اشاره به این مطلب که بایستی از تمامی ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان استفاده شود گفت: تقویت و توسعه ی امکانات و تجهیزات در رشته های فنی و مهارتی را به طور جدی پیگیری می کنیم .

وی اضافه کرد: با توجه به عدم مهارت جوانان و بیکاری آنان آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان راهگشایی می تواند افراد را به سمت خود اتکایی و توانمند سازی و در نهایت اشتغال هدایت کند .

عباس آبادی پتانسیل ها و ظرفیت های بخش دامداری شهرستان صحنه را فرصت مناسبی برای هدایت تعداد زیادی از نیروی های جویای کار ، به سمت فعالیت در این حوزه دانست.

وی رشد و تقویت صنایع وابسته به محصولات دامی و کشاورزی را به دنبال توسعه این بخش ها ، موجب اشتغال و خودکفایی و رونق اقتصادی شهرستان دانست و خواستار برگزاری آموزش های مهارتی در حوزه صنایع تبدیلی و فرآورده های دامی شد .

وی با تاکید بر شناسایی افراد صاحب مهارت و توانمند در رشته های مختلف در شهرستان صحنه تاکید کرد و گفت : در این شهرستان ساخت ساز سنتی از دو بعد هنر و اقتصاد می تواند مورد توجه قرار گیرد .

فرماندار شهرستان صحنه اضافه کرد : لازمه ی حفظ و احیای صنایع دستی ،آموزش ، ترویج و گسترش در زمینه ی تولید و همگانی شدن مصرف کالای صنایع دستی است که به تبع آن می تواند موجب اشتغال فراوان شود .

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.